مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه اعلام کرد؛

کسب رتبه اول از بین ۳۳ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

رئیس شورای عالی جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت:

سرانه جنگل در ایران یک سوم سرانه جهانی است

سرانه جنگل در ایران یک سوم سرانه جهانی است و با کمبود عرصه‌های جنگلی در کشور مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۴۲۸۶۹۴

 به گزارش جام جم آنلاین ،به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل رسول اشرفی‌پور در نشست تخصصی چالش‌های مدیریت جنگل‌های کشور در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مدیریت جنگل‌ها باید بر اساس اصول جنگل شناسی و علم جنگل‌داری باشد، گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین چالش پیش روی جنگل‌های کشور قوانین هستند که نمی‌توانند در عرصه عمل خود را به نحو شایسته نشان داده و تضمینی برای حفاظت از جنگل‌های کشور باشند.

وی افزود: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ارتباط با استفاده از تکنیک‌های عکس برداری هوایی و ارزیابی کیفی جنگل‌های شمال کوتاهی نداشته و در مقاطع مختلف این موارد را انجام داده است.

رئیس شورای عالی جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه نیازمند تجمیع قوانین متعدد در حوزه منابع طبیعی کشور هستیم، ادامه داد: هر اکوسیستم مدیریت علمی و عملی خاص خودش را دارد و اگر بخواهیم جنگل پایدار داشته باشیم نیازمند مدیریت علمی و عملی هستیم.

اشرافی‌پور با تأکید بر اینکه هیچ گونه طرح گردشگری در جنگل ها اجرا نمی‌شود، اضافه کرد: طرح‌های طبیعت‌گردی طبق آئین‌نامه خاص خود در جنگل‌ها قابل اجرا هستند ، ضمن اینکه پارک‌های جنگلی باعث پایداری توده جنگل می‌شوند.

امروزه اهمیت جنگل و مرتع و آبخیز بیش از پیش آشکار شده است

محمود قلی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در این نشست با بیان اینکه امروزه اهمیت جنگل و مرتع و آبخیز بیش از پیش آشکار شده است، عنوان کرد: منابع طبیعی علاوه بر ارزش اقتصادی، ویژگی های زیست محیطی دارد و موجب تولید اکسیژن و ترسیب کربن و پالایش هوا و حفظ آب و خاک و تقویت ذخایر آبی می شود.

وی برگزاری این چنین نشست های تخصصی را در مجامع علمی و دانشگاهی ضروری بیان کرد و افزود: صیانت از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی سبب امنیت در حوز های مختلف و استقلال کشور و عدم وابستگی به بیگانان می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها