مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد :

در دستور کار قرار گرفتن ساماندهی مراکز درمان سرپایی ترک اعتیاد

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر ساماندهی مراکز درمان سرپایی ترک اعتیاد در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۲۸۵۰۵

در دستور کار قرار گرفتن ساماندهی مراکز درمان سرپایی ترک اعتیاددر دستور کار قرار گرفتن ساماندهی مراکز درمان سرپایی ترک اعتیادیساقی در حاشیه بازدید از مرکز ماده 16 بجنورد در پاسخ به این سوال که با توجه به بالارفتن قیمت مواد مخدر تعداد زیادی از معتادان متقاضی آن هستند که تحت پوشش کلینیک های درمان سرپایی اعتیاد قرار گیرند اما ظرفیت آن ها تکمیل بوده و تعداد زیادی از این افراد پشت نوبت قرار دارند؟ اظهار کرد: این موضوع در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت قرار گرفته است تا استان هایی که نیاز به راه اندازی مراکز بیشتری دارند و یا نیاز به ساماندهی دارند، رسیدگی شود.
وی در ارتباط با اشتغال معتادان نیز بیان کرد: در واقع یکی از نیازهای اساسی معتادان بهبود یافته اشتغال است تا مانایی آن ها افزایش یابد، در نتیجه همه جامعه باید کمک و از آن ها حمایت کنند تا آن ها به زندگی بازگردند.
یساقی افزود: طرح یاری گران زندگی در روستاها و محلات کم برخوردار در کشور در حال اجرا است و از سوی دیگر تعداد زیادی خیر نیز به صورت گمنام در حال فعالیت در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد هستند.
وی با تاکید بر اینکه به کارگیری معتادان بهبودیافته در کارخانه ها، کارگاه ها و ... باید تبدیل به فرهنگ شود، ادامه داد: در حال حاضر در کشور واحدهای تولیدی وجود دارند که شرط پذیرش کارگران را داشتن سوء پیشینه گذاشته اند و معتادان بهبود یافته را به کار گرفته اند.
مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه آموزش های لازم مهارت آموزی در کمپ های ماده 16 به افراد حاضر در این مراکز داده می شود، گفت: هدف از ارائه این آموزش ها این است که بعد از بهبودیافتن در جامعه حضور یابند، دارای شغل شوند و دیگر به سوی استعمال مواد مخدر کشیده نشوند.
وی افزود: در این مسیر نیاز به یک سری کمک های مالی همچون پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها است که البته امروز تعدادی از این افراد نسبت به پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها گلایه مند بودند که پیگیری های لازم در این خصوص انجام می شود و البته بانک ها نیز برای پرداخت تسهیلات ساز و کارهای خود را دارند که باید به این موضوع نیز توجه شود./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها