استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برخی‌ واحدهای تولیدی در استان صاحب پیشرفته‌ترین سیستم‌ها هستند اما کشت سنتی برای آنها پاسخگو نیست و نیاز به کشت صنعتی و تغییر کشت دارند که باید مقدمات آن فراهم شود.
کد خبر: ۱۴۲۸۱۷۷

  به گزارش جام جم آنلاین ،محمد صادق معتمدیان گفت:  آذربایجان‌غربی از جمله استان‌هایی است که تنوع گیاهان دارویی دارد و حدود ۸۰۰ محصول خود را از خاک این سرزمین تامین می کند.

وی ادامه داد: واحدهای تولید در این حوزه نیز از سیستم‌های پیشرفته‌ای برخوردار هستند اما به لحاظ سنتی بودن سطح کشت، مواد اولیه پاسخگوی میزان ظرفیت تولید کارخانه‌ها نیست و بیشتر از این‌ها نیازمند تولید مواد اولیه هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم تغییر سطح کشت در استان اضافه کرد: با تغییر سطح کشت سنتی به مدرن می‌توان با تولید انبوه و ‌برنامه‌ریزی شده، اقتصاد استان در این زمینه را متحول کرد.

واحدهای تولیدی پیشرفته آذربایجان‌غربی در انتظار تغییر کشت هستند
معتمدیان ظهار کرد: در حال حاضر کارخانه‌های تولیدی استان در زمینه گیاهان دارویی به دلیل کمبود مواد اولیه با کمتر از ۱۰ درصد میزان ظرفیت خود کار می‌کنند چراکه سیستم‌های این واحدهای تولیدی به روز و از تکنولوژی نوین برخوردار هستند.

وی با تاکید بر سیاست‌های دولت در این زمینه گفت: تغییر الگوی کشت یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم است که در این استان نیز با کشت‌های قراردادی که در حوضه آبریز دریاچه ارومیه‌ هستند، ضمن کمک به کاهش مصرف آب، درآمدهای ثابت در قراردهای تضمینی نیز برای واحدهای تولیدی به دنبال دارد.

وی افزود: همه این مولفه‌ها موجب رشد و افزایش ظرفیت تولید اسمی واحدهای تولیدی در آذربایجان‌غربی می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به بازدیدهای یکشنبه‌های حمایت از تولید اضافه کرد: امروز نیز از یک واحد تولیدی گیاهان دارویی و واحد تولیدی کنسرو و کمپوت بازدید داشتیم که عمده دغدغه آنها دراین زمینه خلاصه می‌شد که البته به دیگر مشکلات آنها نیز طی جلسه‌ای ویژه بررسی و درصدد رفع آن موانع خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی هم گفت: نود و یکمین یکشنبه حمایت از تولید با حضور در کارخانه‌هایی در فاز توسعه شهرک صنعتی فاز ۲ اجرا و موانع تولید آن احصا شد.

جواد کرمی افزود: شرکت داراب نوش در فاز توسعه شهرک صنعتی ۲ با تولید انواع کنسرو و کمپوت برای ۳۵ نفر اشتغال‌ ایجاد کرده است و امروز ایستگاه اول نود و یکمین یکشنبه‌های حمایت از تولید است.

وی افزود: این تولیدی در فضای هفت هزار متری با ۲ هزار متر بنا ظرفیت تولید ۲۰۰ تن انواع کمپوت، ۲۰۰ تن انواع مربا، ۱۵۰ تن کنسرو حبوبات، سه هزار و ۵۰۰ تن انواع پوره میوه و سبزیجات، ۱۵۰ تن کنسرو سبزیجات و ۲ هزار تن رب گوجه فرنگی در سال را دارد.

وی با بیان اینکه در یکشنبه‌های حمایت‌ از تولید با حضور در واحدهای تولیدی مشکلات آنها احصا و بازبینی می‌شود، افزود: حوزه امور مالیاتی و تصفیه خانه از مشکلات حال حاضر این واحد تولیدی بود که با حضور استاندار آذربایحان‌غربی دستورات اجرایی در رفع آن‌ موانع صادر کرد.

کرمی اجرای یکشنبه‌های حمایت از تولید را در سیاست‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: یکی از مولفه‌های حمایت از تولید، بازدید و احصا موانع این تولیدی‌ها است که با حضور یکپارچه تیم اقتصادی در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به رفع این موانع می‌شود.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها