رئیس سازمان خصوصی‌سازی در سفر به یزد مطرح کرد؛

افزایش بهره‌وری و تبدیل دارایی‌های دولت اصلی‌ترین هدف طرح مولدسازی

یزد- رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور از یزد به عنوان یکی از موفق‌ترین استان ها در امر مولدسازی دارایی های دولت نام برد و گفت: خوشبختانه تاکید رئیس جمهور مبنی بر تفویض اختیار به استان‌ها، برای اولین بار در یزد به عنوان استان پیشرو در امر مولدسازی، محقق شده است.
کد خبر: ۱۴۲۷۶۶۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مالک رحمتی در نشست ستاد استانی مولدسازی دارایی‌های دولت در استان یزد از نقص اطلاع رسانی‌ به عنوان بزرگترین مشکل طرح مولدسازی دارایی‌های دولت نام برد و اظهار کرد: این طرح به صورت کامل و مطلوب در رسانه‌ها معرفی نشده و بسیاری از مدیران و فعالان اقتصادی با مفهوم و ظرفیت های مولدسازی کمتر آشنا هستند.
 
وی با بیان اینکه یزد، یکی از استان های موفق در مولدسازی در همین بازه زمانی کوتاه بوده است، گفت: اصلی‌ترین هدف طرح مولدسازی، تبدیل دارایی‌های دولت و افزایش بهره‌وری آن است که در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان به خوبی از این ظرفیت استفاده شده است.
 
رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور با اشاره به اتصال دارایی‌های منجمد به پروژه‌های عمرانی و نیمه تمام با استفاده از ظرفیت مولدسازی خاطرنشان کرد: به زودی شاهد عملیاتی شدن این پروژه‌ها و تسریع در طرح های با سرعت کمتر خواهیم بود.
 
وی از تسریع در مقوله مولدسازی در استان‌ها به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی رئیس جمهور نام برد و افزود: خوشبختانه تاکید آیت الله رئیسی مبنی بر تفویض اختیار به استان‌ها، برای اولین بار در یزد به عنوان استان پیشرو در امر مولدسازی محقق شده است.
 
رحمتی با اشاره به اینکه ۵ پروژه معرفی شده از سوی استاندار یزد جهت استفاده از ظرفیت‌های مولدسازی جزو مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی استان هستند، گفت: پروژه‌های مذکور عمدتاً از طرح های زیرساختی و محوری استان است که از طریق مولدسازی به ثمر خواهد رسید.
 
این مقام مسئول با اظهار تأسف از تعداد بسیار زیاد پروژه‌های نیمه تمام به جا مانده از دولت‌های پیشین در استان یزد، تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در این استان وجود دارد که تکمیل آن به راحتی و با بودجه دولتی امکان‌پذیر نیست.
 
رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور با بیان اینکه اتمام این پروژه های نیمه کاره با منابع دولتی ۳۰ سال طول خواهد کشید، گفت: اما با اولویت بندی‌های استاندار یزد که متناسب با ضرورت‌های فوری در حوزه های کلیدی و زیرساختی نظیر آبرسانی، حمل و نقل ریلی و زمینی و... انجام شده تا به زودی به اتمام خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها