کاروان «فرزندان ایران» با ۲۴طلا همچنان رده دوم جدول مدالی را حفظ کرده است

در مسیر تاریخ سازی

روزی ۸ مدال طلا. کاروان فرزندان ایران با این دست فرمان سه روز نخست بازی‌های پارآسیایی هانگژو را فراتر از انتظار پشت سر گذاشته تا در مسیر یک تاریخ سازی بزرگ گام محکم دیگری برداشته باشد.
کد خبر: ۱۴۲۷۶۵۰
نویسنده رضا پورعالی - دبیرگروه ورزش
 
این چهارمین دوره بازی‌های آسیایی است و کاروان ایران در این آوردگاه یک بار در جاکارتا ۲۰۱۸ عنوان سومی و دو بار در اینچئون ۲۰۱۴ و گوانگجو ۲۰۱۰ عنوان چهارمی جدول مدالی را از آن خود کرده است. آیا در هانگژو می‌توان تاریخ‌ساز شد و در رده دوم جدول قرار گرفت؟ این همان رویایی است که هر روز به تحققش نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. کاروان فرزندان ایران با شعار «اتحاد قلب‌ها و درخشش رویاها»، می‌تواند هر ناممکنی را ممکن کند.

تقدیم به مادر شهید
خیلی‌ها سجاد محمدیان را یکی از شانس‌های کسب مدال طلا در پرتاب وزنه می‌دانستند اما مصدومیت زانو باعث شد رنگ مدال او از طلا به نقره تغییر کند. با این حال اقدام او در تقدیم مدالش به مادر شهید به مراتب ارزشمندتر از طلای هانگژو بود. محمدیان پس از اتمام مراسم اهدای مدال گفت: شرمنده مردم شدم چون رکورددار و قهرمان آسیا بودم اما در زانوی پای راستم آسیب‌دیدگی داشتم و با آمادگی کامل در مسابقات شرکت نکردم و صاحب مدال نقره شدم. با این حال از قبل قول داده بودم مدالم را به مادر شهید اسماعیل غلامی یاراحمدی تقدیم کنم همه نا چون مدیون خون شهدا هستیم.

فریاد ناداوری
هم منتظر طلای روح‌ا... رستمی در پارا وزنه‌برداری بودند. او رکورددار جهان و پارالمپیک بود و البته قهرمان پارالمپیک توکیو، قهرمان جهان و قهرمان پارآسیایی جاکارتا. با این حال آنچه در پایان رقابت دسته ۸۰ کیلوگرم رقابت‌ها شنیده شد، فریادهای این قهرمان در میکسدزون بود. او پس از سه راند قانونی با ثبت رکورد ۲۳۷ کیلوگرم مدال طلا را از آن خودش کرد اما نماینده چین در راند چهارم که فقط برای شکستن رکورد است وزنه ۲۳۸ را پرس کرد و روح‌ا... رستمی هم بیخبر از همه جا برای تلاش چهارم وزنه ۲۴۲ را انتخاب کرد که رکورد دنیا را جابه‌جا کند که موفق نشد. با این حال چینی‌ها در عین تعجب مدال طلا را به ورزشکار خودشان دادند و رستمی در جایگاه دوم ایستاد. او در محوطه خبری خطاب به خبرنگاران گفت: همه دیدند چه اتفاقی افتاد و نمی‌دانم چه بگویم. تا به حال درچنین مسابقه مزخرفی شرکت نکرده بودم. حرکت سوم حرکت آخر بود و سرداور هم اعلام کرد که من قهرمانم و همه چیز تمام شده بود. اما چینی‌ها گفتند حرکت چهارم را به تازگی در قوانین این مسابقات گنجانده‌اند! یک مقدار این ناداوری‌ها آدم را دلسرد می‌کند که وزنه‌برداری را ببوسیم و کنار بگذاریم. اینها با پنبه سر می‌برند و باید یک جایی پیگیری شود. حسین توکلی، سرمربی تیم‌ملی هم در گفت‌وگو با جام‌جم عنوان کرد: چینی‌ها به ناحق مدال طلای رستمی را از او گرفتند.

هت‌تریک طلا
طلایی‌ترین عضو کاروان ایران در هانگژو بی‌شک سینا ضیغمی‌نژاد است. او دیروز سومین مدال طلای خود را در ماده شنای ۱۰۰ متر آزاد به گردن آویخت تا در میان ۶ ورزشکار ایرانی که بیشترین مدال را کسب کرده‌اند، پرمدال‌ترین باشد. سینا که لقب شکارچی طلا در ماده ۱۰۰ متر را به خود اخصاص داده در روزهای گذشته طلای ۱۰۰ متر پروانه و طلای ۱۰۰ متر قورباغه را نیز از آن خود کرده بود. او یک نقره هم در ۲۰۰ متر مختلط انفرادی به دست آورده است.

روز اول
۸ طلا
۸ نقره
۶ برنز

روز دوم

۸ طلا
۱۱نقره
۶ برنز​​​​​​​

روز سوم
۸ طلا
۱۱نقره
۷ برنز​​​​​​​

۸ طلایی ایران در روز سوم

علیرضا زارع (دوومیدانی)
اولین طلایی روز سوم بازی‌های پارآسیایی هانگژو، علیرضا زارع بود. ملی‌پوش پارا دوومیدانی ایران در ماده ۲۰۰متر با ثبت زمان ۲۵.۵۱ ثانیه، ضمن شکستن رکورد بازی‌ها، مدال طلا را از آن خود کرد. 

رشید مسجدی (پرتاب وزنه)
کارنامه دونده‌ها درهانگژو با طلای رشید مسجدی در پرتاب وزنه درخشان‌تر شد. این دهمین طلای دوومیدانی کاران کشورمان در هانگژو بود و مسجدی هم با یک طلا و یک برنز شد چهارمین ورزشکاران پرافتخار ما در این رقابت‌ها.

محمدرضا عرب‌عامری و غلامرضا رحیمی (تیروکمان/ دوبل ریکرو)
تیم دوبل ریکرو مردان پارا‌تیراندازی با کمان ایران در دیداری مهیج با پیروزی ۵بر۳ مقابل چین درفینال، مدال طلای بازی‌های پارآسیایی هانگژو را به دست آورد. این نخستین طلای پاراتیراندازی با کمان ایران در این رقابت‌ها بود.

سید‌علی‌اصغر جوانمردی (پرتاب وزنه)
یک طلای دیگر در دوومیدانی و باز هم در یک رشته پرتابی. این بار کلاسF۳۵ پرتاب وزنه. در این ماده سیدعلی‌اصغر جوانمردی در رقابت با حریفانش موفق شد با پرتاب وزنه خود به طول ۱۶ متر و ۱۷ سانتیمتر به مدال طلا برسد.

یاسین خسروی (پرتاب وزنه)
بعد از رشید مسجدی و علی‌اصغر جوانمردی، این بار نوبت به یاسین خسروی رسید تا در پرتاب وزنه کلاس F۵۷ با پرتاب ۱۶ متری هم رکورد بازی‌ها را بزند و هم خودش طلایی شود.

وحید نوری (جودو)
آخرین مدال‌آور کاروان پاراجودو ایران در بازی‌های پارآسیایی هانگژو وحید نوری لقب گرفت و صاحب مدال طلا شد. او که قهرمان پارالمپیک توکیو و جهان است، در فینال وزن ۹۰+ کیلوگرم حریف ازبک را شکست داد و طلایی شد.

حامد حق‌شناس (تکواندو)
آخرین طلایی پاراتکواندو در نخستین حضور این رشته در بازی‌های پارآسیایی حامد حق‌شناس بود. او در وزن ۸۰+ کیلوگرم و در فینال مقابل حریف قزاقستانی با حساب ۳۰ بر ۱۱ پیروز شد و به مدال طلا رسید. 

سینا ضیغمی‌نژاد (شنا)
روز سوم پاراشنا ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۰ با قهرمانی سینا ضیغم‌نژاد با زمان ۵۶ ثانیه و ۳۳ صدم ثانیه به پایان رسید. ضیغمی‌نژاد که رکورد بازی‌های آسیایی را شکست تاکنون ۳ طلا و یک نقره به دست آورده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها