مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: به منظور نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری استان در سال جاری ۶ دستگاه ماشین آلات خریداری شده که سه دستگاه آن کشنده است و با این اقدام، تمام ۱۰ شهرستان استان مجهز به دستگاه کشنده شده اند.
کد خبر: ۱۴۲۷۰۴۶
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، فرزاد حسنی صبح امروز یکشنبه در گفت و گو با رسانه های استان در سنندج اظهار کرد: از این میزان اعتبار اختصاص یافته ۲۶۶ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی و ۵۲۵ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ملی(سازمان راهداری کشور) تامین خواهد شد.

وی افزود: میزان اعتبارات تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات راهداری استان سال گذشته ۳۵۰ میلیارد ریال بود که امسال با افزایش روبرو شده است، ضمن اینکه در تمام ایام سال اورهال و نگهداری ماشین آلات برای استفاده مناسب در فصل‌های مختلف انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان ادامه داد: به منظور نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری استان در سال جاری ۶ دستگاه ماشین آلات خریداری شده که سه دستگاه آن کشنده است و با این اقدام، تمام ۱۰ شهرستان استان مجهز به دستگاه کشنده شده اند.

وی با بیان اینکه برای این تعداد ماشین‌الات در سال جاری ۲۱۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: دستگاه های خریداری شده شامل ۳سه دستگاه کشنده فاو ۱۰چرخ، یک دستگاه لودر هپکو، یک دستگاه ماشین خط کش و یک دستگاه گریدر هپکو است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: در سال جاری ۷۹۱ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات راهداری استان اختصاص یافت که این میزان نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۵ درصدی مواجه شده است.

حسنی با اشاره به اینکه با خرید این سه دستگاه کشنده در حال حاضر تمام ۱۰ شهرستان استان مجهز به دستگاه کشنده شده‌اند، اضافه کرد: کارکرد این کشنده‌ها درراستای تسهیل جابجایی ناوگان سنگین راهداری است واین امر تاثیر بسزایی در به حداقل رساندن هزینه کرد تعمیرات، استهلاک و پیاده روی زیاد ماشین آلات سنگین دارد.

وی میانگین عمر ماشین آلات سنگین راهداری استان همچون لودر، بولدوزر، گریدر وغلطک را ۲۸ سال به بالا اعلام کرد و افزود: میانگین عمر ماشین آلات نیمه سنگین (کمپرسی و کمرشکن) نیز ۳۶ تا ۴۰ سال به بالا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: میانگین عمر ماشین آلات سواری ۱۸ سال به بالا و ماشین آلات تخصصی راهداری زمستانی (برف خور) ۵۰ سال به بالا است و قریب به ۹ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان وجود دارد که اقدامات راهسازی آن توسط ۳۷۷ دستگاه ماشین آلات انجام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها