فاجعه بیمارستان المعمدانی غزه در مرور فعل صهیونیست‌ها در طول تاریخ پدیده تازه‌ای نیست‌. نسل‌کشی بدون پنهانکاری در سطح قتل‌عام کودکان و زنان، راهبرد و شناسنامه بخش نفرینی قوم یهود است. اما وجه تمایز این اقدام رژیم صهیونیستی با اقدامات قبلی‌اش آن است که این قماری که با خون قربانیان بیمارستان کرده بیشتر دست و پا زدن در باتلاقی است که سرعت فروکشیدن آن به‌مراتب از ادوار گذشته شدیدتر شده است‌.
کد خبر: ۱۴۲۶۶۴۲
نویسنده علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده - عضو شورای سردبیری

همه اینها به کنار، این یادداشت مسأله دیگری دارد و آن هم دو‌بینی برخی از ایرانیان است که حاصل آن بی‌واکنشی یا سو‌گیری غلط نسبت به موقعیت غزه و رژیم صهیونیستی است‌. درچند بندکوتاه به این موقعیت می‌پردازم‌: 

۱- برخی در تضاد و لجبازی با جمهوری اسلامی در سمت شرارت صهیونیست‌ها قرار می‌گیرند و در یک نادانی مرکب، این ناآگاهی خود را فریاد می‌زنند. در حالی‌که با وجود وضعیت آشکار و موقعیت ضدبشری اسرائیل در این نبرد پایان دورانی، بدون شک از نگاه  ملی  و سرزمینی آن‌که در گروه حامیان رژیم صهیونیستی است، هرچه باشد قطعا ایرانی نیست‌. عجبا که این جماعت ادعای آریایی بودن  هم دارند!

۲- اندیشه صهیونیسم براساس یک نبرد تمدنی پی‌ریزی شده که مجهز به مبانی برساخته ایدئولوژیک است‌. ادعای سرزمینی آنها هم تمدنی است که در گام نخست وسعتی به بزرگی فاصله میان نیل تا فرات و در گام نهایی کلیت این کره خاکی را در‌بر می‌گیرد. حالا این ادعا چه منافاتی با ایرانیت ما دارد‌؟ جغرافیای سیاسی ایران که ظاهرا از این تعریف خارج است‌! اما چنین نیست‌! سرزمین موعود، مهم‌ترین سرزمین‌های ایران فرهنگی را دربر می‌گیرد‌. از عراق که سازه‌های تاریخی مدائن و دیگر ابنیه تمدن ایرانی همچنان در آن پابرجاست تا ترکیه که به لحاظ ساختار زبانی و دیوانسالاری منطبق با ریشه‌های سرزمین مادری است.

۳- این‌که تفکر صهیونیسم برای زمینه‌سازی ایجاد سرزمین موعود جعلی با ابزار ثروت، جعل اسناد تاریخی، نفوذ، جنگ و استعمار مرز‌های‌سیاسی را در طول اعصار طوری تغییر داده که ایران در ظاهر از این ادعا خارج شده نباید ما را فریب دهد‌.

۴- ادعای دیگر صهیونیست‌ها مشخصا در سناریوی مستقل بر جغرافیای سیاسی فعلی ایران متمرکز است‌. می‌دانیم که بیشترین پیامبران سامی در خاک ایران فرهنگی و خاصه در جغرافیای سیاسی فعلی ایران دفن شده‌اند. از دانیال نبی تا حیقوق پیامبر و‌... مثلا در شهر همدان از مردخای و استر دفن هستند تا پیامبران متعدد یهود در مسجد پیامبران‌. بر این اساس آنها مدعی هستند بنیانگذاران شهر‌های اصلی در تمدن ایرانند. همدان، یزد، شیراز، اصفهان، دماوند، تبریز و شهر‌های متعددی از خراسان بزرگ در این سناریو  قرار می‌گیرند. تصور کنید ولع سیری‌ناپذیر صهیونیست با این ادعا، اگر دستش برسد چگونه خاک ایران را به توبره می‌کشد‌. 

۵- آیا می‌توان داستان استر در کتاب تورات را نادیده گرفت‌. فتنه مردخای یهودی و برادر‌زاده‌اش استر برای به چنگ آوردن حکومت هخامنشیان در ایران نشان می‌دهد کینه این قوم از ایرانیت، سابقه‌ای هزاره‌ای و پیش از وقوع واقعه استر دارد که دست به کشتاری آنچنان وسیع علیه ایرانیان زدند که با توجه به حضور جمعیت غالب آن روزگار در سرزمین ایران، به‌عنوان بزرگ‌ترین نسل‌کشی بشریت در تاریخ تمدن جهان ثبت شده است‌. نکته این‌که یهودیان متعصب همچنان و هرسال با برپایی جشن پریوم، این کینه دیرینه را بازخوانی، بازآفرینی و یادآوری می‌کنند و از رفتار آنها در این جشن سالانه می‌توان فهمید چیزی از آن کینه تاریخی کم نشده است.

۶- و اما فارغ از مسلمانی ما و فرامین دین مبین اسلام به انسان‌دوستی و مهر، تو که خود را ایرانی می‌دانی و این روزها از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنی، از دایره ایرانیت بیرونی و قضاوت کن نتیجه عملی این ناآگاهی آیا «وطن‌فروشی» نیست‌؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها