شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ مصادف با ۷ اکتبر ۲۰۲۳، ساعت ۶ صبح اتفاقی رخ داد که در تاریخ فلسطین، غرب آسیا و حتی شاید دنیا بی‌نظیر است.
کد خبر: ۱۴۲۶۵۶۹

زمانی نام اسراییل و همه نهاد‌های امنیتی و نظامی آن مساوی با رعب و وحشت بود. مخالفان حضور و وجودش در منطقه یا جرات نداشتند به مبارزه و مخالفت با آن فکر کنند و یا سازشکاری را ترجیح می‌دادند. در چنین شرایطی، گروه‌هایی بودند که آرمان وطن آزاد را فراموش نکردند و اجازه ندادند نسل‌های بعدی‌شان هم فراموش کنند.

یکی از ارثیه‌های مهم مادر‌های فلسطینی به فرزندانشان کلید خانه اجداد آواره‌شدشان است. فلسطینی‌هایی که سال ۱۹۴۸ برای حفظ جان مجبور شدند از خانه و زمینشان فرار کنند، کلید خانه‌ها را به نسل‌های بعد سپردند. آن خانه‌ها شاید دیگر نباشند، اما کلید‌ها روحیه تملک را حفظ می‌کنند.

حالا نوادگان آن فلسطینی‌های سرکوب شده و آواره از گذر دهه‌ها سربرآورده‌اند. با انگیزه بالایی که داشتند توان خود را بالا بردند. واقعه ۱۵ مهر، همان که شکست غیرقابل ترمیم اسراییل نام گرفت، تبدیل شده به تبری بر درخت به ظاهر تناور، ولی از درون پوسیده رژیم جعلی. عملیات طوفان الاقصی به وجهه اسراییل آسیب جدی زد که به راحتی قابل جبران نیست. این بار اسراییل برای جبران این شکست، دست به دامن رسانه شده است.

تعداد بازدید : 6
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها