رئیس شاباک: در مقابل مقاومت شکست خوردیم

رئیس شاباک با پذیرش شکست در مقابل مقاومت اعلام کرد، مسئولیت این ناکامی را می‌پذیرد.
کد خبر: ۱۴۲۶۲۹۸

رئیس شاباک: در مقابل مقاومت شکست خوردیم

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه‌های مختلف عبری زبان از جمله روزنامه یسرائیل هیوم به نقل از رونن بار رئیس سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی شاباک اعلام کرد: یک شکست اطلاعاتی باعث وقوع جنگ روز شنبه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ شد و من مسئولیت شخصی و سازمانی آن را به عهده می‌گیرد، اما خبرداد که در حال حاضر وقت مناسبی برای انجام تحقیقات نیست.

به نوشته این رسانه عبری زبان رونین باردر حالی مسئولیت این شکست را به عهده می‌گیرد که پیش از این نیز هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش هم اعلام کرد که مسولیت شکست را می‌پذیرد.

با این حال بار تاکید کرد که مسئولیت بخش اطلاعاتی و جاسوسی آنر ا می‌پذیرد و معتقد است عدم صدور هشدار‌های کافی باعث شد تا جنگ شمشیر‌های آهنین رخ دهد.

او که نخست وزیرش تحت شدیدترین فشار‌ها و انتقاد‌ها قراردارد ادعا کرد مسئولیت شخصی و سازمانی را می‌پذیرد و بعد از جنگ وقت کافی برای انجام تحقیقات در این زمینه وجود خواهد داشت.

 در ادامه گزارش یسرائیل هیوم آمده است: لازم به ذکر رئیس شاباک یک روز قبل از وقوع این عملیات در جلسه مشورتی حضور داشت و ارزیابی‌ها نشان می‌دهند که مقر شاباک هیچ وقت از وقوع چنین تهاجمی با این حجم اطلاعی نداشت.

رئیس شاباک در بیانیه اعتراف به شکست خود می‌گوید: به رغم تمامی تدابیر اتخاذ شده بدبختانه ما روز شنبه نتوانستیم هشدار‌های کافی که منجر به خنثی سازی این تهاجم شود را صادر کنیم، به عنوان شخصی که ریاست این سازمان را به عهده دارد مسئولیت آن را به عهده می‌گیم.

بار همچنین اعتراف کرد، دست کم ۱۰ نفر از بهترین ماموران خود را از دست داده و بسیاری دیگر نیز زخمی‌شدند، در حالی تعداد زیادی هم از ماموران ما یک یا چند نفر از نزدیکان خود را از دست داده‌اند.

رئیس شاباک هم سخن دیگر مسئولین رژیم صهیونیستی را تکرار کرد و گفت: ما در یک جنگ هستیم این یک درگیری نیست.

وی همچنین فراموش نکرد تا تهدید‌های رهبران صهیونیست را هم تکرار کند و ادعا کند که این جنگ هیچ حد ومرزی نداشته و تا تغییر اوضاع ادامه پیدا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها