نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

چهار هزار واحد مسکونی در شهرستان اسلامشهر احداث می شود

مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی و حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر در دیدار با استاندار تهران تسریع در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان اسلامشهر را خواستار شدند.
کد خبر: ۱۴۲۶۱۸۲

در این دیدار مهدی شریفیان ضمن تقدیر از اقدامات جهادی دولت در شهرستان اسلامشهر گفت: خوشبختانه در طول مدت فعالیت دولت سیزدهم تحول مثبتی در زمینه رسیدگی به مطالبات مردم صورت گرفته که حاصل تلاش شبانه روزی دولتمردان به‌ویژه مجموعه استانداری تهران و فرمانداری شهرستان اسلامشهر بوده است.

وی افزود: در کنار این تلاش‌ها متأسفانه برخی از مسائل شهرستان بلاتکلیف مانده و موجب انتقاد و گلایه مردم شده که از جمله آنها می‌توان به پروژه نهضت ملی مسکن، پروژه احداث کمربندی جنوبی، پروژه احداث ساختمان آموزش فنی و حرفه‌ای چهاردانگه، پروژه احداث ساختمان دانشگاه پیام نور، پروژه احداث ایستگاه متروی واوان و خط انتقال پساب تصفیه خانه به کانال نواب اشاره کرد که بعضاً بیش از ده سال بلاتکلیف رها شده‌اند. انتظار این است که مدیران استانی با تسریع در حل و فصل موانع پیش‌روی پروژه‌ها، نسبت به تکمیل آنها اقدامات اجرایی را در دستور کار قرار دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به احکام متعدد قضایی صادره مبنی بر قلع و قمع برخی از مدارس اسلامشهر و لزوم تسریع در مولدسازی دارایی آموزش و پرورش جهت رفع چالش مذکور، افزود: موضوع مولدسازی دارایی‌های دولت بارها از سوی مسئولین مطرح شده و مواردی هم از شهرستان اسلامشهر برای مولدسازی معرفی شده‌اند اما تاکنون نتیجه‌ ملموسی را در پی نداشته است. لذا ضروری است تدبیر ویژه‌ای برای این مسئله اتخاذ شود.

در ادامه حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر با تقدیر و تشکر از توجه ویژه و پیگیریهای استاندار و نماینده مردم جهت حل مسائل شهرستان گفت: بخش قابل توجهی از مطالبات مردم با همت مجموعه فرمانداری و مدیران شهرستان حل فصل شده و می‌شود اما برخی از موضوعات در حیطه اختیارات ما نیست و علیرغم پیگیری‌های مکرر نتیجه‌ای حاصل نشده و باعث ایجاد بدبینی به مدیران دولت می‌شود.

وی افزود: در حوزه مسکن سه پروژه در دست اقدام است که متأسفانه هر یک با مشکلات خاصی روبرو می‌باشد؛ پروژه ۸۰۰ واحدی شهید سلیمانی واوان در دو فاز ۶۰۰ واحد و ۲۰۰ واحد با پیشرفت ۵۰ و ۸۵ درصد به دلیل مشکلات بانکی در جذب تسهیلات به کندی پیش می‌رود. پروژه ۲۷۰۰ واحدی شهید همت نیز علیرغم پیگیری‌های مکرر هنوز کلنگ‌زنی نشده و طبق ادعای مدیران راه و شهرسازی در حال تجهیز کارگاه است.

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: پروژه ۷۰۰ واحدی شهید کلانتری روستای ده عباس نیز با مدیریت بنیاد مسکن در دست اقدام قرار گرفته که به دلیل وجود معارض نیازمند همکاری اداره کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی است تا این پروژه آغاز شود.

حبیبی افزود: در حوزه راه‌های شهرستان اقدامات خوبی از سوی شهرداری‌ها و اداره کل راهداری صورت گرفته و این اقدامات ادامه خواهد داشت. در حال حاضر نیز تنها چالش جدی شهرستان مسیر کمربندی جنوبی است که می‌تواند گره ترافیکی سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم را تا حدودی برطرف نماید. علیرغم بازدیدها و پیگیریها از اداره کل راه و شهرسازی موضوع احداث این مسير پدافندی همچنان بلاتکلیف است.

وی در پایان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای بهره‌برداری از پساب تصفیه خانه‌های شهرستان در حوزه کشاورزی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از محل تصفیه خانه واوان قول تخصیص اعتبار برای اجرای پروژه خط انتقال پساب واوان به کانال نواب را دادند که در این زمینه خواستار مساعدت استانداری تهران جهت تسریع در واگذاری سهم بخش کشاورزی هستیم.

در ادامه این دیدار نیز استاندار تهران ضمن صدور دستور مساعد برای حل و فصل برخی از درخواست‌ها، به معاون امور عمرانی خود مأموریت داد تا در اسرع وقت نسبت به رفع موانع اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تسریع در مولدسازی دارایی‌ها و اجرای پروژه کمربندی جنوبی، تصویب تأمین منابع مالی پروژه بیمارستان چهاردانگه، واگذاری پروژه احداث ساختمان آموزش فنی و حرفه‌ای چهاردانگه به آموزش و پرورش و پروژه احداث ایستگاه متروی واوان اقدام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها