کد خبر: ۱۴۲۶۱۵۸

خانم دکتر آزادفلاح دبیر رسمی و نماینده ایران در مسابقات  جهانی علوم و اختراعات انگلیس -لندن ITE 2023  از کسب 24 مدال رنگارنگ توسط دانش‌آموزان و دانشجویان و اساتید ایرانی در مسابقات علوم و اختراعات جهانی 2023 خبر داد و گفت: پنجمین دوره مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلیس 2023 به میزبانی دانشگاه کینگستون لندن در تاریخ 5 و 6 اکتبر ( 13 و 14 مهر) برگزار شد.

مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلیس 2023 یکی از معتبرترین رویدادهای ابداعات و اختراعات بین المللی است که در  این دوره از مسابقات رشته‌های مختلف از 34 کشور جهان همچون کشورهای انگلیس، فرانسه، رومانی، کرواسی، لهستان، هندوستان، تایوان، تایلند و ... به رقابت پرداختند که تیم های ایرانی موفق به کسب 24 مدال رنگارنگ در محورهای شیمی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، نانوتکنولوژی، صنایع غذایی، مهندسی الکترونیک، مهندسی مکانیک؛ مهندسی پزشکی، سلامت و ...  در سه سطح دانش آموزی، دانشجویی و آزاد شدند.

 دبیر رسمی و نماینده ایران در مسابقات  ادامه داد: تیم‌های شرکت کننده ایرانی در مسابقات فوق شرکت داده شدند و به رقابت پرداختند که حاصل آن 12 مدال طلا، 8 مدال نقره  و 4 مدال برنز از این مسابقات بود.  دانشجویان و دانش اموزان ایرانی در این دوره از مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلیس ۲۰۲۳ از استان های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، اصفهان، مازندران، خراسان، کردستان، تبریز و ... شرکت داشتند.

دکتر آزادفلاح افزود: در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلیس در سطح دانش آموزی این جشنواره تیم های متشکل از آقایان عرفان فنایی، سمیر دادبه، هیراد ربیعی نژاد، کیان صفاری به سرپرستی محمد علی حاجیانی و سید صابر میرحسینی در محور نانوبیوتکنولوژی، آقایان سید رادین صدری، شاهرخ فضلعلی، پارسا امیرخانلو، کیاوش نصرتی، محمدطاها تات به سرپرستی سید صالح صیدانلو در محور الکترونیک، آقایان علی مختاری، مبین قاسمی، محمد قاسمی، سپهر سوداگری به سرپرستی مهدی متفکران در محور مهندسی ورزش صاحب مدال طلای این رقابت ها شدند و تیم های متشکل از خانم ها مهدیه مراد خانی و آرمیتا کیانی مهر به سرپرستی نرگس احمدآقائی در محور محیط زیست (بیودیزل) ، آقایان متین مهنتی نجف آبادی، مهدی منتظری نجف آبادی، محمد منتظری نجف آبادی، حسین لطفعلی پور و صدرا حجتی به سرپرستی حسین سرباز در محور مهندسی عمران صاحب مدال نقره این رقابت ها شدند. 

درخشش تیم مخترعین ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلیس -لندن ITE 2023

دکتر آزادفلاح افزود: در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلیس در سطح دانشجویی این جشنواره تیم های متشکل از خانم ها آیدا جمالی، آوین جمالی، سحر نجفیان و آقایان محمدرضا امیری و سید محمدرضا داودی در محور ایمنی و سلامت ، آقایان محمد قاسمیان، امیدرضا حمادی، صابر بختیاری فر، علی ملاحسنی و ادیب دشتی زاده در محور مهندسی پزشکی و تجهیزات پزشکی، آقایان آرمین راجی و رضا نایب مرادی در محور سلامت و هوش مصنوعی، خانم ها رامیلا عابدی آذر، سمیرا محمدی ملاحاجیلو، حورا کیامهر و آقایان مصطفی مظلومی و محمد امین امینی به سرپرستی علیرضا هاشمی  در محور مهندسی پزشکی و اینترنت اشیا و خانم هانیه قصاب زاده علمداری در محور شیمی / داروسازی و آقایان عرفان قنبرزاده ،علی اصغر طباطبایی محمدی،سید احمد رضا موسوی ، سینا محمد هاشمی،محمدرضا امین زاده و بهارک اصغری علمداری در محور رباتیک (تجهیزات پزشکی)، صاحب مدال طلای این رقابت ها شدند و تیم های متشکل از آیدا کسانی در محور انرژی های نو و دریا انصارین در محور نانوبیوتکنولوژی صاحب مدال نقره این رقابت ها شدند. 

درخشش تیم مخترعین ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلیس -لندن ITE 2023
وی ادامه داد: در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلیس در سطح اساتید و آزاد جشنواره تیم های متشکل از خانم دکتر سروه گرجی پور و آقای امیرحسین مرادنیا در محور طراحی مهندسی و خانم ها دکتر زهرا خوشدونی فراهانی و ملینا کیوان زاده و آقایان پویا گلیج، سید محمدرضا داودی و محمد صادق ترکمان در محور صنایع غذایی و آقای امیرحسین امدادی در محور الکترونیک صاحب مدال طلای این رقابت ها شدند. 

درخشش تیم مخترعین ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلیس -لندن ITE 2023

خانم دکتر آزادفلاح در پایان سخنان خود بیان کردند:  8 تیم از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی ابن سینا نیز در این رویداد شرکت کرده و موفق به کسب مدال های طلا و نقره و برنز شدند.

همچنین ایشان یاداور شدند که در این مسابقات جوایز ویژه و ‌تندیس های یادبود نیز از کشورهای رومانی، کرواسی و لهستان …. در زمینه های مختلف توسط مخترعین ایرانی دریافت شد. در پایان ایشان معتقدند موفقیت دانش آموزان، دانشجویان و اساتید در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلیس نشان از لیاقت و شایستگی آنهاست و آروزی موفقیت روز افزون برای آنها و تمامی فرزندارن این مرزو بوم نمودند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها