مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: نیمه نخست امسال در شهرستان سقز ۱۷ پروژه اجرا و به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۱۴۲۵۹۹۴
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، آزاد حکمت صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج، با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال در شهرستان سقز ۱۷ پروژه اجرا و به بهره برداری رسیده است اظهار کرد: از تعداد پروژه‌های اعلام شده، ۶ پروژه مربوط به حوزه شبکه ارتباطات سیار است.

وی درادامه افزود: ۲ سایت جدید تلفن همراه در پارک لاله و شهرک دانشگاه شهرستان سقز با سرمایه گذاری ۱۳۰میلیارد ریال ایجاد و مورد استفاده مشتریان ساکن در این محدوده قرار دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به ارتقای تکنولوژی سایت‌های تلفن همراه در ۲ نقطه شهری میدان معلم و سایت بنت الهدی و۲ سایت روستایی موجود در قلقله ترجان وکچل منگان، افزود: در حال حاضر بر روی این سایت‌ها، تکنولوژی ۴G با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال نصب و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه مشتریان ساکن در محدوده سایت‌های ارتقا یافته، از کیفیت بالاتر سرویس‌ها و پوشش تلفن همراه در۲ بخش VOICE و DATA بهره مند هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به توسعه و تقویت زیرساخت‌های انتقال در۶ مرکز مخابراتی اشاره و اضافه کرد: تجهیزات CWDM با سرمایه‌گذاری ۱۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در روستاهای کچل منگان، قلقله ترجان، غلام علی، قره گویزه،گردی گلان و یک سایت BTS نصب و راه‌اندازی شده است که بهبود عملکرد سرویس‌های مخابراتی قابل ارائه به مشتریان را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: در عصر حاضر اینترنت و سرویس‌های وابسته به دیتا اهمیت بسزایی در زندگی روزمره افراد دارند و براساس اولویت بندی و نیاز ساکنان در شهرستان سقز، پنج پروژه در حوزه اینترنت پرسرعت با سرمایه گذاری ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال اجرا شده است.

حکمت افزود: این پروژه‌ها شامل توسعه و ایجاد مرکز سرویس ADSL است که در روستاهای صالح آباد، کافو ۲۳ بعثت، شهرک دانشگاه و سرچشمه اسلام آباد عملیاتی شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها