فرمانده انتظامی استان کردستان خبرداد:

کشف فرار مالیاتی ۱۶ میلیارد ریالی در کردستان

بازرس کل استان کردستان گفت : در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۰۰ محیط سازمانی مورد بازرسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۲۵۹۷۴
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، عیسی هواسی عصرروز شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور در سنندج اظهار کرد: امسال همچنین از تغییر کاربری چهار هزار و ۶۰۰ متر اراضی شهری و در زمینه تحقق ویژه خواری و بروز رانت ۳۰ هزار میلیارد ریال در یکی از شهرهای استان ممانعت شد.

وی میزان فرار مالیاتی تعیین تکلیف شده در سال جاری را ۷۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: چهار هزار و ۹۳۲ پرونده فرار مالیاتی بلاتکلیف نیز به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال پیگیری و الزام به پرداخت صورت گرفت.

بازرس کل استان کردستان به شناسایی تصرف غیرمجاز ۴۴.۳ هکتار از اراضی بستر رودخانه قشلاق سنندج با همکاری دادستان مرکز کردستان اشاره کرد و ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال ۷۱ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال، اثربخشی مالی ایجاد شده است.

هواسی با بیان اینکه امسال ۱۲ هزار میلیارد ریال مطالبات حقوق دولتی معادن وصول شد، اضافه کرد: امسال و سال گذشته ۱۴۹ بازرسی انجام شد که نتیجه آن گزارش اصلاحی و پیشنهادات به دستگاه ها بود که لازم الاجراست، ضمن اینکه ۳۰ گزارش اختصاصی تهیه و به محاکم قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به بررسی و کسب تکلیف ۷۰ میلیارد ریال قبوض غیرقانونی مشترکان آب و فاضلاب، افزود: صورتحساب ۲۸۰ میلیارد ریال پروژه‌های عمرانی کشف شد و کاهش یافت.

شناسایی تخلف ۵۸۰ میلیارد ریالی بسته بندی مرغ کشتارگاه‌ها و تشکیل سه پرونده حمایت از سرمایه گذاری از دیگر مواردی بود که بازرس کل کردستان به آن اشاره داشت.

هواسی در ادامه بر تلاش برای بستن گلوگاه های فساد در دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: سال گذشته ۲۱۳ گلوگاه فساد توسط سازمان باررسی کشور شناسایی و به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی رسانه ها را بازوهای دستگاه‌های نظارتی در امر نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و مدیران خواند و اضافه کرد: انعکاس خدمات دولت و نظام توسط رسانه ها در تحکیم بنیان های نظام و اقناع سازی و جهاد تبیین بسیار مهم است.

بازرس کل استان کردستان افزود: امسال ۶ نفر از مدیران و کارکنان دستگاه‌ها در دادگاه بدوی و ۲۳ نفر نیز در دادگاه تجدیدنظر به مجازات هایی مانند حبس، جزای نقدی، رد مال و شلاق محکوم شدند.

هواسی ادامه داد: امسال ۵۲ نفر از کارکنان و مدیران دستگاه‌ها به واسطه تخلفات انضباطی به اخراج، انفصال، کسر از حقوق و مزایا و ممنوعیت از مدیریت دستگاه های دولتی محکوم شدند.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۰ هکتار اراضی مازاد بر نیاز دستگاه ها در سنندج شناسایی و ابلاغ شده است، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان ۱۴۰ هکتار اراضی مازاد بر نیاز دارد که از واگذاری آن برای اجرای طرح هایی مانند مسکن ملی خودداری می کند.

بازرس کل استان کردستان هشت درصد و بیشترین شکایات و نارضایتی مردم را مربوط به شهرداری ها و پس از آن راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت: امسال و سال گذشته هزار و ۶۰۷ مورد گزارش فساد به بازرسی کردستان منعکس و رسیدگی و امسال ۲۵ گزارش هشداری به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها