یادداشتی از سیدکاظم موسوی درباره رابطه تشکیلات بهاییت با صهیونیست‌‌ها

آینده مبهم سازمان صهیونیستی بهاییت

به گواه تاریخ، رابطه تشکیلات بهاییت با صهیونیست‌‌ها به پیش‌از تأسیس دولت اشغالی اسرائیل بازمی‌گردد. زمانی که عبدالبها در سال‌های ۱۹۱۳-۱۹۱۱ پیش‌از آغاز جنگ جهانی اول به اروپا و آمریکا رفته بود، لابی صهیونیست او را از طرح تشکیل دولت صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین مطلع کرد.
کد خبر: ۱۴۲۵۹۶۳
نویسنده سید کاظم موسوی | نویسنده
آینده مبهم سازمان صهیونیستی بهاییت

از این‌رو زمانی که وی به شهر عکا بازگشت، در ملاقات‌های خود با یهودیان به آنها وعده تشکیل دولت صهیونیستی را می‌داد. این مطلب را نیز در منابع بهایی چون: شرح مسافرت‌های عبدالبها به غرب، خاطرات حبیب مؤید، قرن بدیع نوشته شوقی و‌... آمده است. 
ساکن شدن عبدالبها در عکا در راستای تحقق اهداف صهیونیست‌ها در تشکیل دولت یهود بود. به اقرار اخبار امری، ارگان تشکیلات بهاییت (اخبار امری بهمن-اسفند‌۱۳۴۰)، موشه شارت اولین وزیر خارجه اسرائیل، دوستی عمیقی با عبدالبها داشت.
شوقی سومین سرکرده بهاییت در لوح نوروز ۱۰۸ بدیع، تأسیس اسرائیل را تحقق وعده الهی معرفی کرده و وظایف مهم، ایجاد حسن رابطه و همکاری با دولت صهیونیستی اسرائیل را به آنها گوشزد می‌کند، زیرا بنا بود بیت‌العدل(مرکز مدیریت بهاییت) در آینده نزدیک در این کشور ایجاد ‌شود. گرچه تأسیس آن به عمر شوقی کفاف نداد. در مقابل اسرائیل هم از سر شوق و شعفی که به‌دست آورده بود، بهاییت را در کنار دیگر ادیان ابراهیمی به‌رسمیت شناخت. (اسماعیل رایین، انشعاب در بهاییت، ص ۱۷۰-۱۶۹)
از این‌رو می‌توان خاستگاه اصلی سازمان تشکیلات بهاییت را اسرائیل دانست نه مکان دیگری را؛ به‌طوری‌که روحیه (مری) ماکسول بیوه شوقی در این‌باره گفته است: «‌ما به اینجا(اسرائیل) تعلق داریم.» (اخبار امری دی‌ماه سال ۱۳۴۰) 
هرگاه رژیم صهیونیستی در طول حیاتش به‌ویژه در جنگ با اعراب با بحران جدی روبه‌رو شد؛ این تشکیلات بهاییت بود که در کنار غرب سراسیمه و سینه‌چاک به دفاع از اسرائیل پرداخت. به استناد اسناد ساواک در سال‌های ۱۹۶۳، ۱۹۷۳م بهاییان ایران به حمایت از ماشین جنگی اسرائیل، اقدام به جمع‌آوری پول کردند. در یکی از اسناد ساواک آمده است: بهاییان‌ ایران‌ گستاخی‌ را به‌حدی‌ رساندند که ‌مبالغ‌ هنگفتی‌ پول‌ برای‌ کمک‌ به‌ ارتش‌ اسرائیل‌ جمع‌آوری‌ کردند. (آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی، پرونده‌ بهاییان، سند شماره‌ ۲۰.۱۴۶۵هـ /۴ مورخ ۴۶.۵.۱۰)
با پیروزی انقلاب اسلامی که نور امید نجات‌بخشی برای مستضعفان جهان بود، مسلمانان منطقه غرب آسیا در لبنان و سرزمین‌های اشغالی به پیام آسمانی انقلاب اسلامی لبیک‌گفته و برای رهایی از دست ظلم صهیونیست‌های اسرائیلی به‌پا خاسته و مبارزه‌ای جانانه در قالب‌های گوناگون از دست‌خالی گرفته تا انتفاضه با سنگ را آغاز کردند که امروز به موشک رسیدند. صهیونیست‌ها که چنین روزهایی را هم در خواب نمی‌دیدند در هراس با ضعف و زبونی در بمباران کور اقدام به کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع می‌کنند. پیشتر به‌ویژه در کشتار صبرا و شتیلا، این زنان و کودکان بودند که به دست سربازان کودک‌کش اسرائیل جان خود را از دست دادند و در جنگ ۳۳روزه هم چنین کردند. امروز که جوانان فلسطینی توانستند با شناسایی دقیق که ماه‌ها به‌طول انجامید و برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه، دشمن صهیونیستی را وادار به شکست خفت‌بار کنند، اسرائیل هم‌چون گذشته برای سرپوش نهادن به شکست خود چاره را در کشتار زنان و کودکان دیده است، به‌طوری‌که طبق آمار بیش ‌از نیمی از شهدا، زنان و کودکان هستند. بهاییان مانند گذشته با توسل به رسانه‌هایی که در دست دارند از کشتار کودکان توسط اسرائیل حمایت می‌کنند و دیدند که این تاکتیک نخ‌نما شده نمی‌تواند راه‌نجات رژیم صهیونیستی قرار گیرد به دروغ پناه برده و اخباری در این راستا چون سر بریده شدن کودکان توسط نیروهای حماس و‌... منتشر کردند. یکی از اولین افرادی که این‌گونه اخبار را منتشر کرد کسی نیست جز شارونا سلیمانی آوگینساز. او بهایی ایرانی‌تبار است که در خدمت ارتش اسرائیل قرار دارد. شارونا سلیمانی در ۱۴سالگی به اسرائیل مهاجرت کرده و حالا ادمین صفحه فارسی وزارت خارجه اسرائیل است. او ادعا کرده این خبر بدون مستنداتش را از یک سرباز اسرائیلی شنیده است که این دروغ بزرگ به‌قدری قبیح و وقیح بود که صهیونیست‌ها نتوانستند پاسخگوی افکار عمومی جهانیان باشند. از این‌رو آن را رد کردند. اما سایت‌های بهایی و شبکه من‌وتو و اینترنشنال همچنان این خبر جعلی را منتشر می‌کنند.
باتوجه به این‌که رهبرانقلاب اسلامی حضرت آیت‌ا...خامنه‌ای چند سال پیش فرمودند: اسرائیل ۲۵سال آینده را نخواهد دید و امروز نیز شاهدیم چگونه نیروهای حماس عملیات طوفان‌الاقصی را در صحنه رزم برنامه‌ریزی و اجرا کردند، نوید از آن می‌دهد که فرمایشات حضرت‌آقا قبل ‌از زمان بیان‌شده درحال تحقق است. 
به‌گفته سران بهاییت، پیوند ناگسستنی میان اسرائیل و این سازمان صهیونیستی وجود دارد و حال این سؤال به ذهن متبادر می‌شود که برنامه آینده این سازمان چیست؟ برنامه‌های آنها برای بعد از فروپاشی اسرائیل چیست و قرار است به کجا پناه ببرند؟ آیا همان سرنوشتی که قرآن کریم به قوم بنی‌اسرائیل نوید داده شامل حال اینان می‌شود یا این‌که سازمان سیاسی _ امنیتی صهیونیست‌ها برای همیشه به تاریخ خواهند پیوست؟

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها