اختصاصی جام جم آنلاین

عکس | شهید آرمان علی‌ وردی

جزئیات دادگاه عاملان شهادت آرمان علی‌وردی

وقت محاکمه اغتشاشگران قاتل

هشت متهم پرونده شهادت آرمان علی‌وردی در شعبه۱۳ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند. در دو جلسه رسیدگی به این پرونده که به ریاست قاضی خلیلی برگزار شد، اولیای دم درخواست خود را مطرح کرده و هشت متهم پرونده از خود دفاع کردند.
کد خبر: ۱۴۲۵۸۴۲

به گزارش خبرنگار جام جم، آرمان علی‌وردی طلبه ۲۱ساله حوزه علمیه آیت‌ا...مجتهدی و بسیجی یگان امنیتی امام رضا(ع)، ساکن محله شهران تهران بود که در مأموریت‌های بسیج برای مقابله با ناآرامی‌ها و اغتشاشات حضور داشت. شهید علی‌وردی در اغتشاشات روز چهارشنبه ۴ آبان۱۴۰۱ در شهرک اکباتان، از سوی عده‌ای ربوده شد و بعد از بستن وی و ضرب‌وشتم شدید با ضربات متعدد چاقو، وی را کنار خیابان رها کردند و بعدازچند ساعت توسط بسیجیان پیدا شد؛ وی سپس به بیمارستان بقیةا...(عج) منتقل می‌شود اما به‌دلیل شدت خون‌ریزی، روزجمعه(۶ آبان) به شهادت می‌رسد. در ادامه افراد دخیل در شهادت این طلبه شناسایی و دستگیر شده و صحنه حمله به آرمان را بازسازی کردند. سرانجام پس از ۱۱ماه از شهادت این طلبه جوان‌، کیفرخواست متهمان این پرونده از سوی بازپرس دادسرای جنایی تهران صادر شد‌.  بر اساس کیفرخواست‌، هشت متهم این پرونده با اتهاماتی از جمله قتل، محاربه، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی ‌رو به رو بودند. جلسه رسیدگی به اتهام قتل از ۱۵مهر امسال در سالن اجتماعات دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد‌. 
درابتدای این جلسه نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست دادسرای جنایی علیه متهمان پرداخت و به نقش آنها در وقوع قتل طلبه جوان اشاره  کرد. در ادامه رئیس دادگاه از اولیای دم خواست تقاضای خود را مطرح کنند که آنها برای متهمان اشد مجازات را خواستند. 
قاضی سپس با تفهیم اتهام به متهمان این پرونده از آنها خواست از خود دفاع کنند. متهمان که پیش از این اعترافاتی درباره نقش خود در حمله به شهید علی‌وردی داشتند، در جلسه محاکمه با رد اعترافات قبلی منکر زدن ضربه کشنده به این شهید شدند.  پس از آخرین دفاع متهمان و کلای آنها رای دادگاه صادر خواهد شد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها