مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کردستان گفت: در سال زراعی جدید نیز برای خرید ادوات کشاورزی هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید هزار دستگاه ادوات توسط کشاورزان دیمکار استان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۴۲۵۶۸۴
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، مهدی طالبی صبح امروز پنجشنبه در گفت و گو با رسانه های استان کردستان درسنندج اظهار کرد: تاکنون بیش از ۶۰۰ دستگاه ادوات کشاورزی با ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات این ستاد خریداری شده و در حال استفاده است.

وی با اشاره به چهارمین سال اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها در استان کردستان، افزود: در سال جاری ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان تحت پوشش این طرح کار خود را شروع کرده اند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کردستان اضافه کرد: این ستاد با پشتیبانی مالی طرح جهش تولید و با همکاری و همراهی سازمان جهاد کشاورزی از طریق پرداخت یارانه بیمه اراضی دیم، پرداخت تسهیلات کم بهره جهت خرید ادوات کشاورزی در حال ارائه خدمات است.

طالبی یادآور شد: در زمینه توزیع ریز مغذی ها و همچنین استفاده از بذرهای جدید مقاوم در برابر خشکسالی و انتقال دانش فنی به مزارع و کاشت محصولات تناوبی با گندم همچون جو، علوفه، دانه های روغنی، گیاهان دارویی شاهد افزایش بهره وری اراضی کشاورزی دیم و افزایش درآمد کشاورزان دیمکار استان هستیم.

وی ادامه داد: با اجرای کامل طرح جهش تولید در دیمزارها امیدواریم شاهد خود کفایی در محصولات اساسی و تامین امنیت غذایی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها