اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد؛

تداوم آلودگی هوای پایتخت تا سه‌شنبه

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران در گفتگو با جام جم آنلاین:

نقص در سیستم ترمز ۱۰ درصد از خودرو‌ها

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از خودرو‌هایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند دارای نقص در سیستم ترمز هستند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۹۰۰ هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران ثبت شده است.
مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از خودرو‌هایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند دارای نقص در سیستم ترمز هستند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۹۰۰ هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران ثبت شده است.
کد خبر: ۱۴۲۵۳۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، شادی مالکی درباره میزان مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود 900 هزار مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران ثبت شده است.

وی درباره اینکه چه میزان از خودروهای مراجعه کننده دارای نقص ایمنی بوده‌اند؟ عنوان کرد: حدود 29 درصد از این خودروها در مراجعه اول موفق به دریافت گواهی معاینه فنی نشده‌اند.

مالکی درباره نقص‌های این خودروها نیز توضیح داد: در این بین خودروها به دلایلی مانند نقص در سیستم آلایندگی یا ترمز موفق به دریافت گواهی معاینه فنی نمی‌شوند.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با جام جم آنلاین ادامه داد: از 900 هزار مراجعه‌ای که امسال تاکنون به مراکز معاینه فنی تهران انجام شده است، حدود 670 هزار مراجعه اول بوده و در این مدت حدود ‌650 هزار گواهی معاینه فنی نیز  صادر شده است.

وی درباره اینکه از ابتدای امسال تاکنون چند گواهی معاینه‌فنی برتر صادر شده است؟ نیز بیان کرد: در این مدت حدود 16 درصد از گواهی‌های صادر شده مربوط به معاینه فنی برتر بوده است.

مالکی با اشاره به اینکه مراجعه به مراکز معانیه فنی امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال ‌گذشته مقداری افزایش داشته است، گفت:‌ امیدواریم شهروندان در نیمه دوم سال نیز برای دریافت گواهی معاینه فنی به موقع اقدام کنند.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره تاثیر گواهی معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا نیز بیان کرد:‌ در سال 1401 شهروندان در تهران فقط سه روز پاک را تجربه کردند و براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران 170 روز ناسالم نیز به ثبت رسید و سال گذشته در 133 روز غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون(PM2.5)  بیش از حد مجاز بوده است.

وی ادامه داد: به این ترتیب باید گفت ‌موضوع آلودگی هوا در تهران جدی است ‌و سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

مالکی با بیان اینکه ‌سهم منابع متحرک در ایجاد آلاینده‌های گازی  حدود 83 درصد برآورد شده است، عنوان کرد: خودروهای سواری نقش بسیار پررنگی در آلودگی هوا دارند. به همین دلیل نقص فنی خودروها باید زودتر شناسایی و بر طرف شود.‌

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: در سال 1401 حدود 300 هزار دستگاه خودرو را احصا کردیم که دارای نقص در سیستم آلایندگی بوده‌اند و امسال نیز از ابتدای سال تاکنون 80 هزار خودرو با چنین نقصی در مراکز معاینه فنی احصا شده است.‌

وی با اشاره به اینکه اخذ گواهی معاینه فنی در کاهش آمار تصادفات و قربانیان حوادث ترافیکی نیز موثر است، توضیح داد: در سال ‌1401 بیش از 19 هزار نفر در کشورمان قربانی تصادفات رانندگی شده‌اند. این درحالی است که با بررسی این خودروها در مراکز معاینه فنی می‌توان نقص‌ آنها را شناسایی و بر طرف کرد.

مالکی ادامه داد: برای نمونه ‌از ابتدای امسال تاکنون نقص در سیستم ترمز  بیش از 60 هزار خودرو در مراکز معاینه فنی مشخص شده است.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران عنوان کرد: به عبارت دیگر ‌ حدود 10 درصد از خودروهایی که به مراکز معاینه فنی  مراجعه می‌کنند، دارای نقص در سیستم ترمز هستند و رفع این نقص می‌تواند سبب کاهش تصادفات و قربانیان سوانح ترافیکی شود.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند قبل از سفر به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند تا از ایمنی و سلامت خودروی خود اطمینان پیدا کنند، گفت: در مراکز معاینه فنی تهران مشاوره رایگان به شهروندان ارائه می‌شود و شهروندان می‌توانند ‌بدون نیاز به نوبت‌گیری به این مراکز مراجعه کرده و ‌از این خدمات استفاده کنند.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها