یکی از کوهنوردان شناخته شده کرمانشاهی که به چندین قله مرتفع جهان صعود کرده است، حمایت مالی مسئولان را حلقه مفقوده خود در صعودهایش عنوان و تاکید می کند که هر کدام از این صعودها هزینه های سنگینی را در پی دارد.
کد خبر: ۱۴۲۵۳۲۱

جام جم آنلاین کرمانشاه-مسعود اسماعیلی؛ آرش نظری  اظهار داشت: از حدود ۶ سال پیش که کار کوهنوردی را به صورت رسمی آغاز کردم تاکنون به قلل مرتفعی صعود کرده و موفق شده ام و به همراه دیگر کوهنوردان پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز در آورده ایم.

وی افزود: اولین صعودم به قلل مرتفع جهان حدود ۲ سال پیش اتفاق افتاد که به یکی از قلل رشته کوه های هیمالیا به نام “آی لند پیک” که یکی از قله های خطرناک به ارتفاع ۶۲۰۰ متر است.

نظری خاطرنشان کرد: پس از فتح این قله به همراه دیگر کوهنوردان عازم قفقاز روسیه برای صعود به قله “البروس” با حدود ۵۷۰۰ متر ارتفاع به عنوان بلندترین قله اروپا شدیم.

این کوهنورد کرمانشاهی ادامه داد: خوشبختانه در صعود به این قله نیز که جزو قله های بسیار سرد و در عین حال سخت و یکی از ۷ قله مرتفع جهان است موفق بودیم.

وی با اشاره به صعود خود به قله کلیمانجارو یادآور شد: این قله با حدود ۶ هزار متر ارتفاع بلندترین کوه آفریقا به شمار می رود که مسیر طولانی هم برای صعود دارد به گونه ای که ۹۰ کیلومتر طول مسیر صعود است.

 

نظری در خصوص صعود به مرتفع ترین قله رشته های کوه های آلپ نیز گفت: قله “مون بلان” بین کشورهای فرانسه، ایتالیا و سوئیس قرار دارد و به عنوان یکی از قلل خطرناک و مرگبار به شمار می رود و تاکنون حدود ۱۷۰ کوهنورد در راه صعود به این قله جان خود را از دست داده اند.

این کوهنورد بین المللی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در هنگام صعود به قله مون بلان، ۱۶ تیم دیگر از کشورهای مختلف نیز حضور داشتند که تنها ۴ تیم از جمله تیم ۱۹ نفره ایران آن هم ۶ نفر از این تعداد توانستند به قله برسند که بنده به همراه “رضا شهلایی” و “رضا رحمتیان” از کرمانشاه جزو آن ۶ نفر بودیم.

وی درخصوص برنامه های آتی خود نیز گفت: مهمترین برنامه پیش رو تیم ۳ نفره ما “نظری، شهلایی، رحمتیان” صعود به قله ۸ هزار و ۵۰۰ متری “لهوتسه” چهارمین قله مرتفع جهان واقع در مرز تبت و نپال است.

نظری خاطرنشان کرد: این قله از طریق گردنه جنوبی به اورست متصل می شود و جبهه پرشیب جنوبی، این قله را به یکی از سخت ترین قله های جهان برای صعود تبدیل کرده است.

 

کوهنورد کرمانشاهی با بیان اینکه تاکنون همه صعودها را با هزینه شخصی انجام داده ام، اضافه کرد: هر صعودی هزینه های زیادی به دنبال دارد، حمایت مالی مسئولان حلقه مفقوده در صعودهایم است و امیدوارم متولیان امر، مسئولان استان و اسپانسرهای ورزشی نیم نگاهی نیز به این موضوع داشته باشند.

وی با اشاره به هزینه ۳۰ هزار دلاری صعود به چهارمین قله مرتفع جهان، گفت: این صعود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قطعا تبلیغات فراوانی هم برای اسپانسر به دنبال خواهد داشت.

نظری با بیان اینکه از طریق اداره کل ورزش و جوانان و هیات کوهنوردی کرمانشاه به دنبال جذب اسپانسر هستیم، ابراز امیدواری کرد این اتفاق رخ دهد تا افتخار بزرگی برای ورزش کرمانشاه رقم بخورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها