معاون وزیرآموزش و پرورش خبرداد:

تشکیل انجمن اولیا و مربیان کلاسهای درس

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه علم و دانش و تعلیم و تربیت زیربنای توسعه هر کشوری است، عنوان کرد: اگر بخواهیم کشور مقتدری داشته باشیم باید برای علم آموزی اهمیت ویژه قائل شویم.
کد خبر: ۱۴۲۳۷۶۶
نویسنده سید دارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج عبدالرضا پورذهبی صبح امروزدوشنبه در آئین نمادین بازگشایی مدارس استان کردستان که به صورت نمادین در دبستان دخترانه حیرت سجادی این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک آغاز سال‌تحصیلی جدید به خانواده‌ها و دانش‌آموزان اظهار داشت: امیدوارم سال تحصیلی پر از شور و نشاطی پیش‌رو داشته باشید.

وی بهترین، شریف‌ترین و بالاترین کار را تحصیل علم دانست و گفت: این مدرسه به نام حیرت سجادی از مفاخر و دانشمندان  استان کردستان است که سال‌ها کار علمی و معلمی کرده که چندین مراکز دانشگاهی و کتابخانه نیز مفتخر به این نام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خطاب به والدین تصریح کرد: خداوند فرموده "ای مردم حواستان به اهل و خانه باشد"، بنابراین مادران محیط خانواده را امن و زمینه‌های علمی و فرهنگی را ایجاد کنند و مراقب رفتار و اعمال فرزندان خود باشند.

وی در رابطه با اهمیت علم؛ خطاب به اولیای مدارس تاکید کرد: معلمان، علم خود را به‌روز رسانی کرده و افتخارآفرین باشند و با تلاش بیشتر غیر از علم؛ درس زندگی، آداب و معاشرت و ادب هم به دانش‌آموزان یاد بدهند.

پورذهبی ابراز داشت: اهمیت علم در اسلام بر کسی پوشیده نیست، به گونه‌ای که اگر شخصی تنها آوازه‌ای از اسلام را شنیده باشد، قدر و منزلت بسیار والای علم و عالم را تصدیق خواهد کرد.

وی با بیان اینکه علم و دانش و تعلیم و تربیت زیربنای توسعه هر کشوری است، عنوان کرد: اگر بخواهیم کشور مقتدری داشته باشیم باید برای علم آموزی اهمیت ویژه قائل شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: به امر آموزش خانواده در مدرسه و جایگاه اولیای مربیان که غالبا در مدرسه که مثل یک چیز فانتزی و تشریفاتی دیده می‌شود، اهمیت داده شود چراکه بسیار مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها