«جام‌جم» گزارش می‌دهد

هشدار! کرونا بازمی‌گردد

در آستانه شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا و همچنین بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، خطر بازگشت موج تازه‌ای از کرونا به یکی از دغدغه‌های جدی تبدیل شده‌است. به خصوص این‌که گزارش‌های هفتگی وزارت بهداشت درباره آمار ابتلای روزانه به کرونا رشدی قابل تامل را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۲۳۰۱۸

طبق گزارش هفتگی وزارت بهداشت از آمار کرونا در کشور، در روزهای ۱۹ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۲، موارد جدید ابتلا به ۱۰۹۳ نفر رسیده که ۵۲۱ نفر آنها بستری شده‌اند. بر همین اساس، روزانه بیش از ۱۵۶ نفر به کووید ــ ۱۹ مبتلا شده‌اند که آمار قابل توجهی است که بعد از پایان پروتکل‌ها در کشور شاهد هستیم. این روزها گاهی خبرهایی از جهش کووید ــ ۱۹ و نوع جدیدی از کرونا، اومیکرون، پیروما و ... در دیگرکشورها ازجمله آمریکا، انگلیس و آلمان منتشر می‌شود؛ جهش‌هایی که به شدت گذشته نیست و میزان انتقالش وخیم و هولناک گزارش نشده‌است، اما باید مراقب بود تا روزهای ناخوش گذشته حال خوشمان را خراب نکند. در آستانه پاییز، آغاز فصول سرد سال و بازگشایی مدارس، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، شیوع کرونا همچنان تهدیدی برای بهداشت عمومی است. خبری که اما و اگرهای بسیاری را در دنیا به همراه داشته‌است. در اطلاعیه سازمان جهانی بهداشت آمده‌است، بیش از یک میلیون و ۴۷۰ هزار نفر در سراسر جهان در دوره‌ای چهار هفته‌ای به کووید ــ ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۰۰۰ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.
مقایسه تعداد موارد ابتلا و تعداد بیماران جان‌باخته در این دوره چهار هفته‌ای با دوره ۲۸ روزه قبل از آن، حکایت از افزایش ۶۴ درصدی تعداد موارد ابتلا و همزمان کاهش ۴۸ درصدی تعداد بیماران جان باخته دارد. لذا سازمان جهانی بهداشت ویروس کووید ــ ۱۹ را با توجه به گزارش فوق که از ۱۰۳ کشور دنیا اعلام شده‌است، همچنان تهدید بزرگ جهانی قلمداد کرد و از کشورها خواست زیرساخت‌های خود را برای مقابله با کووید ــ ۱۹ همچنان حفظ کنند. سازمان جهانی بهداشت تأکید کرده همه کشورها برای هشدارهای اولیه در زمینه شیوع مجدد ویروس کرونا اهمیت زیادی قائل باشند، به نظارت و شناسایی سویه‌های این ویروس ادامه دهند، واکسیناسیون در گروه‌های پر خطر و تهویه مناسب محیط‌های بسته را در دستور کار قرار دهند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها