سی و سومین سالگرد شهادت صادق گنجی، امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برازجان برگزار می گردد؛

شهید صادق گنجی؛سفیر بیداری اسلامی

یادداشت حجت الاسلام و المسلمین حسن مصلح_ امام جمعه شهرستان دشتستان؛

حرکت پرشور کاروان عشق و ایمان

پیاده روی مردم خداجوی برازجان در سالروز شهادت امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در نوع خود حرکتی عظیم و کم نظیر است که در راستای تکریم و تعظیم شعائر الهی انجام می گیرد
کد خبر: ۱۴۲۲۹۱۸

پیاده روی مردم خداجوی برازجان در سالروز شهادت امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در نوع خود حرکتی عظیم و کم نظیر است که در راستای تکریم و تعظیم شعائر الهی انجام می گیرد. 

این پیاده روی که ریشه در فرهنگ پیاده روی حج و عاشورا و اربعین دارد و همواره اولیا خدا بر آن سفارش نموده و به آن عمل می کرده اند غایتش شور و شعور و محبت و معرفت و حماسه و ایثار و فریاد و حرکت است. مجاهدت و استقامتی است که در امتداد قیام و جهاد امامان و پیشوایان دینی و انقلابی انجام می گیرد و سال به سال بر شکوهش افزوده میگردد.

پیاده روی ولایت علاوه بر اینکه  نماد همنوایی و هم نفسی و مهرورزی و احترام و تکریم توده مردم مومن و عاشق به امام رئوف و مهربان خویش است نماد ظلم ستیزی و مبارزه بی امان با ظلم و ظالمان نیز می باشد. دستاورد آن ذخیره و پشتوانه ای جهت زمینه سازی امر ظهور برای دوران انتظار _ دوران آمادگی و تمرین مهدی باوران و مهدی یاوران _ خواهد بود.این پیاده روی عظیم که نوعی زیارت و تجدید میثاق با آرمان های بلند ائمه اطهار(ع) می باشد فرصتی برای ممارست و تمرین مومنان و حق جویان در ابعاد مختلف مهرورزی و ایمان و عشق و محبت و معنویت و ظلم ستیزی و مبارزه با ظالم و تحقق کلام پروردگار«اشداء علی الکفار رحماء بینهم و بالاخره» و اعلان موضع قاطع انقلابی «هیهات من الذله» است.

پیاده روی بزرگ ولایت که چندمین سالروز خود را پشت سر گذاشته حرکتی خودجوش و مردمی است که هر ساله بر جمعیت و شکوه آن افزوده میگردد. اگرچه آغازگر این حرکت هیئت های مذهبی شهر بوده اما لازم است همه نهادها و ادارات و خیرین در این حرکت عظیم مشارکت فعال داشته باشند. از آنجا که این حرکت با انگیزه الهی و مقدس انجام گرفته لذا همه افراد باید با اخلاص و قصد قربت و رعایت شئون مذهبی شرکت نمایند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها