کد خبر: ۱۴۲۲۷۱۳
نویسنده رضا گلین شریف دینی

شمارش معکوس برای بازگشایی مدارس به صدا درآمده است و استان البرز خود را مهیای  پذیرش بیش از 520 هزار دانش آموزی خواهد کرد که کمتر دو هفته دیگر به جمعیت ثابت و شناور کلانشهر کرج و شهرستان های تابع البرز اضافه خواهد شد.

خانواده های دانش آموزان از حدود یک ماه قبل به استقبال این موضوع رفته اند بخصوص آنهایی که دارای فرزندان کلاس اولی هستند البته سایر پایه ها و مقاطع تحصیلی هم مشکلات خاص خود را دارند. شاید تهیه پوشاک و لوازم التحریر بدیهی ترین مسئله باشد ولی چگونگی ثبت نام و همچنین زمان و مکان تحصیل هم مهم است. در این خصوص می توان به مدارس دولتی و خصوصی، دوری یا نزدیکی مسیر، وسایل حمل و نقل و همچنین هزینه های مربوطه اشاره کرد.

اگر چه درصدی از اولیای دانش آموزان ترجیح می دهند فرزندان خود را با سرویس های مخصوص مدارس جا به جا کنند ولی این امکان برای همه خانواده ها فراهم نیست به ناچار وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی و اتوبوس بار این جابجایی را بدوش می کشند. برای مقاطع تحصیلی بالاتر مثل دوره متوسطه و دبیرستان در صورت دور بودن محل تحصیل استفاده از وسایل نقلیه عمومی محتمل ترین گزینه است. آیا شرایط لازم برای خدمات رسانی به متقاضیان فراهم شده است؟!

خوشبختانه امسال مشکلی در خصوص سرویس مدارس البرز وجود ندارد زیرا قرار است 12 هزار خودرو وظیفه سرویس دهی به دانش آموزان را برعهده بگیرند. این مطلب را رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرز در جلسه سرویس حمل و نقل دانش آموزی استان مطرح کرد و با اشاره به افزایش میانگین سالانه ۱۵ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان گفت: هزینه پایه سرویس دانش آموزی ۸۰۰ هزار تومان است که والدین می‌توانند در صورت تمایل ضمن هماهنگی با مدیران مدارس از این ظرفیت استفاده کنند.

به گفته اسماعیل یاری شیر مرد، خودروهایی مجاز به ارائه سرویس هستند که نسبت به دریافت مجوز از سازمان حمل و نقل شهری و در قالب شرکت‌های پیمانکاری حمل و نقل مجاز که توسط شهرداری به آموزش و پرورش معرفی شده‌اند، اقدام نمایند. بر این اساس  تمامی مدارس دولتی و غیردولتی در تمامی مقاطع تحصیلی که دانش آموز متقاضی استفاده از سرویس حمل و نقل را دارا هستند، باید از طریق شرکت‌های مجاز معرفی شده و نسبت به عقد قرارداد اقدام  کنند و از ورود خودروهای متفرقه و بدون مجوز و برچسب به ناوگان سرویس حمل و نقل خودداری نمایند.

طبق سنوات گذشته در آغاز سال تحصیلی جدید مقوله امنیت و حمل و نقل  دانش آموزان دوباره در مرکز توجه قرار می گیرد که اهمیت این موضوع، مدیریت بیشتر نهادهای تاثیرگذار مثل  پلیس راهور و شهرداری های استان البرز را می طلبد تا با ایمن سازی مسیرهای رفت و آمد تهیه و توزیع  محتواهای آموزشی و ترافیکی در کنار مسئولان آموزشی و پرورشی امنیت خاطر و نشاط را برای دانش آموزان فراهم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها