معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اقدامات دهه پایانی صفر از سوی شهرداری را تشریح کرد.
معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اقدامات دهه پایانی صفر از سوی شهرداری را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۴۲۲۰۴۳

جام جم آنلاین- خراسان رضوی- حسین باغگلی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در دهه پایانی صفر، انتظار ویژه‌ای از مشهد وجود دارد و تمام دستگاه ها تلاش می‌کنند تا فضای مطلوبی برای زائران فراهم کنند.

وی افزود: یکی از کلیدی ترین دستگاه ها در این موضوع، شهرداری است زیرا بخش قابل توجهی از زیرساخت ها در شهرداری تعریف شده است. باتوجه به حساسیت‌های موجود، از سال گذشته ستاد ویژه دهه پایانی صفر تشکیل و مسیولیت آن برعهده معاونت اجتماعی و فرهنگی قرار گرفته است.

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: سال گذشته پنج کمیته در ستاد وجود داشت اما امسال براساس نیازها تعداد آن به هفت کمیته افزایش یافته است.

باغگلی خاطرنشان کرد: اصلی ترین ماموریت های ما در سه حوزه کلی خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی است.

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به همراهی شهرداری های کلان شهرها در دهه پایانی صفر اضافه کرد: درخواست ما این است که همچون اربعین به دهه پایانی صفر به مشهد نیز توجه شود کمااینکه برخی از موکب های مردمی اربعین به مشهد منتقل می شوند و براساس رایزنی های صورت گرفته امسال شهرداری تهران کمک هایی آغاز کرده و تعدادی سرویس بهداشتی به مشهد ارسال کرده است.

 

در ادامه سید جلیل بامشکی گفت: برای ایجاد فضا و حال و هوای پیاده‌روی اربعین با مشارکت هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی و سایر بخش‌ها در مسیر میدان پانزده خرداد تا حرم مطهر غرفه‌هایی برپا می‌شوند.

 

بامشکی بابیان اینکه جهت تسهیل دسترسی زائران و مجاوران دراین مراسم پارکینگ پایانه مسافربری امام رضا(ع) به‌صورت رایگان ارائه خدمت می‌کند اظهار کرد: همچنین اتوبوس‌های خط بی آرتی از پایانه مسافربری امام رضا(ع) و پایانه‌های سطح شهر به محرم مطهر و میدان پانزده خرداد صلواتی سرویس‌دهی خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: در کنار فضاسازی و برپایی غرفه‌های مختلف از سوی هیئت‌ها و تشکل‌های مردمی چهار موکب محوری در میدان پانزده خرداد،میدان بسیج،چهارراه دانش و مهدیه مشهد برپا و دراین موکب‌ها چهارپایه خوانی ،سرودهای مذهبی و...اجرا می‌شود.

 

دبیر ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد افزود: همچنین در بوستان جهان شهر نیز پارکینگ جهت پارک خودرو و اتوبوس برای انتقال زائران و مجاوران به میدان پانزده خرداد و حرم مطهر به‌صورت صلواتی پیش‌بینی‌شده است.

همچنین در این نشست رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین پایانه‌های مسافربری شهرداری به‌ویژه پایانه امام رضا(ع) برنامه‌ریزی‌های لازم جهت خدمت‌رسانی به زائران درایام پایانه صفر با همکاری سایر بخش‌ها را انجام داده است.

امامی میبدی در خصوص تأمین پارکینگ نیز اظهار کرد: درمجموع هفت هزار و ٢٩ فضای پارک در هسته مرکزی شهر وجود دارد که شامل 23 پارکینگ ثابت با ظرفیت سه هزار و ٩٣٠ فضای پارک، ۱۱ پارکینگ موقت با ظرفیت سه هزار و ٩٩ فضای پارک است.

وی تصریح کرد: همچنین حدود ۲۱ پارکینگ موقت با ظرفیت ۹ هزار و ٢٠٠ فضای پارک فضای پارک در صورت اخذ زمین و آماده‌سازی زمین‌های راه‌آهن و گمرک برای فضای پارک خودرو پیش‌بینی کرده‌ایم.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد ادامه داد: این در حالی است که فضای پارکینگ اضطراری برای اتوبوس‌های برون‌شهری نیز برای ایام دهه آخر صفر پیش‌بینی‌شده است.

 

امامی میبدی به اقدامات انجام‌شده در حوزه اتوبوسرانی اشاره و خاطرنشان کرد: تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در شب اربعین تا سقف ۱۵۰ دستگاه، سرویس‌دهی ویژه در روز اربعین به زائرین و مجاورین در سطح شهر و خطوط منتهی به حرم مطهر تا سقف ۲۵۰ دستگاه، تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در شب رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تا سقف ۱۰۰ دستگاه ازجمله اقدامات ناوگان اتوبوسرانی دراین ایام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها