با همکاری بنیاد مستضعفان کشور و ستاد دیه استان ایلام 22 زندانی جرایم غیرعمد به مناسبت اربعین حسینی(ع) از زندان آزاد شدند.
کد خبر: ۱۴۲۲۰۳۰

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ در مراسمی با حضور رییس کل دادگستری استان ایلام، دادستان ایلام و مدیرکل فنی و حرفه‌ای به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) ۲۲ زندانی جرایم غیر عمد با کمک بنیاد مستضعفان کشور و ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

مجید احسانی مدیرکل زندان‌های استان ایلام گفت: از ابتدای سال تا کنون ۹۰ زندانی نیازمند مالی از زندان‌های استان به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند. وی افزود: از سال ۱۳۹۹ تا کنون ۶۲۰ زندانی نیازمند مالی با کمک ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان، خیرین، نهاد‌های حمایتی و … از زندان آزاد شدند.

احسانی اذعان داشت: برای ۳۰درصد از زندانیان شغل ایجاد شده است و ۴۰درصد از زندانیان در حال یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هستند. وی گفت: در سال گذشته ۲۸۷ گواهی مهارت برای زندانیان صادر شده است که در زمان آزادی می‌توانند با دریافت تسهیلات اشتغالزایی از مرکز امور خدمات اجتماعی، به کسب و کار مشغول شوند.

علی محمدی رییس کل دادگستری استان ایلام نیز عنوان کرد: تلاش مراجع قضایی برای حل مشکلات زندانیان است و اصلاح زندانیان با تقویت فعالیت‌های بازپرورانه امکان پذیر است. این مقام قضایی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی می‌بایست به بازگشت سالم زندانیان به جامعه منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها