راهکارهای تربیت عاطفی و جسمی کودک در خلال اشتراک‌گذاری تجربیات مادرانه

کودک عشق

برای کتاب «نقشه‌هایت را بسوزان»

مواجهه با آدم‌های واقعی

آنچه در ادبیات داستانی امروز حائز اهمیت است، جایگاه ویژه داستان‌های کوتاه در این عرصه و نیاز خواننده متفکر به فرم و نگاه متفاوت است.
کد خبر: ۱۴۲۱۹۹۰

مجموع داستان‌هایی متنوع در ایده، موضوع، موقعیت و شخصیت‌هایی که با بروز درونیات و تفاوت‌های‌شان، نمایانگر انسان مدرن با دغدغه‌های کنونی است. حال نویسنده اندیشمند، مخاطب خود را دست‌کم نمی‌گیرد و با انتخاب یک مفهوم انسانی به‌عنوان ایده، باکس‌های داستان را از ابتدا تا انتها پیش می‌برد. 

 مجموعه داستان «نقشه‌هایت را بسوزان» شامل ۹ داستان برگزیده از نویسنده‌های مشهور آمریکایی است که توسط رابین جوی لف گردآوری شده است. در این مجموعه، با آدم‌هایی واقعی مواجه هستیم که با نوعی سرگشتگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. آدم‌هایی که گاه خودشان را جست‌وجو می‌کنند، گاه اطرفیان‌شان را و گاه به دنبال موطن گمشده خویش، روح و عواطف خواننده را به چالش می‌کشند. پایان این داستان‌ها، شروع پرسشگری است. پرسش‌هایی محصول درگیری ذهن مخاطب با کنش‌های ایده‌مند. داستان «دریاچه بهشت» به قلم جس رو، روایتگر داستان دانشجوی چینی در نیویورک است که شبی سرنوشت‌ساز را در غربت پشت‌سر می‌گذراند.

نقشه‌هایت را بسوزان به قلم جوی لف داستان درخشانی با ایده شکستن مرزهاست. خانواده‌ای درگیر بحران برای یافتن خانه‌ای امن. این داستان برگزیده جایزه او.هنری در سال ۲۰۰۳ است. داستان «خواب هاروی » به قلم استیون کینگ؛ زوج سالمندی را به تصویر می‌کشد که در جریان خوابی عجیب با واقعیتی هولناک روبه‌رو می‌شوند. «بوهمی‌ها» به قلم جورج ساندرز در حاشیه می‌گذرد. حاشیه جغرافیایی و انسانی. زبان داستان، طنز تلخ و تندی دارد که فقر را به سخره می‌گیرد. «شمینگوا» سراغ جامعه سرخپوستان آمریکایی می‌رود. ناگفته نماند که لوئیز اردریچ از برجسته‌ترین نویسندگان سرخپوست موج دوم آمریکاست.

​​​​​​​ «کمین» روایت جنگ است و فاجعه‌ای بزرگ که در قالب گفت‌وگوی دو کودک شکل می‌گیرد. روایتی که با هوشمندی تمام به قلم  دانا ترت در مجموعه بهترین داستان‌های کوتاه سال ۲۰۰۶ به چاپ رسیده است. «قاضی شیوا رام مورتی» از ریشی ریدی، «دختر خاله‌ها» از ‌جویس کرول و داستان «‌پسری در ساکیتوس» به قلم بروس مک الیستر از دیگر داستان‌های این مجموعه و برگزیده مجموعه بهترین داستان‌های کوتاه آمریکایی در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ هستند. این کتاب به ترجمه مژده دقیقی در انتشارات نیلوفر به چاپ رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها