عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با «جام‌جم» بررسی کرد

هیجان زودگذر در بازار دلار

نماینده مردم شیراز در مجلس ضمن انتقاد از کمیاب شدن و‌ گرانی بلیت، همزمان با ایام اربعین گفت: زمانی که حجم تقاضا زیاد شده و عرضه به میزان کافی نباشد در نتیجه جریاناتی از عدم تعادل عرضه و تقاضا سوء استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۲۱۵۸۲

جعفر قادری در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص گرانی و کمیاب بودن بلیط هواپیما در آستانه اربعین گفت: در شرایط فعلی که که تقاضا برای بلیت سفر به عراق بالا رفته و در عین حال میزان عرضه کم است، شاهد سوءاستفاده برخی از این وضعیت هستیم و به این ترتیب بلیت کمیاب و گران شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار کرد: منطقی‌ترین راه برای جلوگیری از این سوءاستفاده استفاده از ظرفیت پروازهای خارجی بود که متاسفانه از چنین روشی استفاده نشد.

قادری با بیان اینکه در شرایط فعلی با توجه به تحریم ها هواپیما و قطار نداریم، تصریح کرد: وضعیت جاده های کشور نیز مناسب نیست، بنابراین در چنین شرایطی وقتی تقاضای بلیت هواپیما  بیشتر از ظرفیت می شود دچار چنین وضعیتی می شویم؛ بنابراین باید در جهت رفع چنین موضوعاتی؛ مشکل تامین هواپیما را حل کنیم.

قادری حاطر نشان کرد: متاسفامه کمبود و گرانی بلیط هواپیما خارج از مصوبه وزارت راه موجب تخلف برخی از شرکت ها در این ارتباط شده است.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان هواپیمایی کشور قول داده بود در صورت مشاهده تخلف در فروش بلیط هواپیما در ایام اربعین حسینی بیش از نرخ مصوب، با گرانفروشان قاطعانه برخورد کند، اظهار کرد: برای جلوگیری از فعالیت سوداگران و پیدایش بازار سیاه از سازمان تعزیرات و قوه قضاییه در فرودگاه حضور داشته و قاضی ویژه برای این موضوع تعیین شده است.اما همچنان شاهد گرانفروشی در این زمینه هستیم.

قادری همچنین افزود: امروز نیز سخنگوی قوه قضاییه درباره گران فروشی بلیت های اتوبوس و هواپیما اعلام کرده که چهار پرونده در رابطه با ۸۵ سایت و آژانس هواپیمایی در دادستانی تهران تشکیل شده و ۵۷ سایت غیرمجاز شناسایی شده است؛ برخی از این سایت‌ها حسب مورد مسدود شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها