شبکه آب خام قزوین در دست تعمیر است
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین

شبکه آب خام قزوین در دست تعمیر است

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین

برگزاری ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری در هفته فرهنگی قزوین

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هویتی در قالب ۴۰ عنوان همزمان با هفته فرهنگی قزوین در مناطق محروم و منفصل شهری خبر داد.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هویتی در قالب ۴۰ عنوان همزمان با هفته فرهنگی قزوین در مناطق محروم و منفصل شهری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۱۵۶۹
برگزاری ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری در هفته فرهنگی قزوینمهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: حسین برجی، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هویتی در قالب ۴۰ عنوان همزمان با هفته فرهنگی قزوین در مناطق محروم و منفصل شهری خبر داد و گفت: جشنواره‌های هفته فرهنگی و روز قزوین در سال‌های گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی بسیار محدود برگزار شد و امسال نیز زمان برگزاری مراسم "روز قزوین" به دلیل مقارن شدن با ایام اربعین و دهه دوم صفر زمان برگزاری این جشنواره از۲۶ تا ۳۱ شهریور ماه برگزار خواهد بود. وی مهمترین هدف در اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین را صیانت از هویت تاریخی و سنتی قزوین، تقویت نهاد خانواده و آشنایی نسل جوان با گذشته پر افتخار و هویت تاریخی خود دانست. برجی تاکید کرد: رسالت ما صیانت از هویت و فرهنگی غنی قزوین و انتقال درست آن به آیندگان و ایجاد فضایی توام با نشاط و شادابی و کمک به سلامت معنوی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که امیدواریم با مشارکت مردم به آن دست یابیم. این مسوول با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین افزود: این برنامه‌ها شامل آیین و جشن‌های مرتبط با هفته قزوین، اجرای تئاتر خیابانی، با موضوعات اجتماعی، مانور شهروندی با رویکرد ترافیکی، طرح هر محله یک سینما، دیدار با مفاخر، راه اندازی ایستگاه خوشنویسی در محلات در راستای صیانت از هویت فرهنگی است. برجی تصریح کرد: همچنین مسابقه بزرگ خوشنویسی با خط خودکاری، تولید و پخش تیزر، کلیپ و نماهنگ در هر روز بنام یک شخصیت و فرهیخته از جمله شهیدان بابایی، لشکری، رجایی، ابوترابی و دو شخصیت تاریخی بنام‌های میرعماد و عبید زاکانی و کلیپ معرفی شهر قزوین، نقالی هفت شخصیت شاخص شهر، جشن بزرگان و جهاندیدگان (سالمندان)، برنامه رصد آسمان با نام "به وقت آسمان" و برگزاری کارگاه زنده (ورک شاپ) هنرمندان در صیانت از باغستان سنتی در بوستان ملاخلیلا از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین است. وی، برپایی شب شعر در حمام قجر، رونمایی از کتاب مرتبط با قزوین توسط مولفان استانی، داوری حافظان کل قران کریم استان قزوین، تور گشت محلات از آثار تاریخی و باغستان سنتی قزوین، اجرای نگارخانه شهری از جمله برنامه‌های مهم به مناسبت روز قزوین است. رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تاکید کرد: همچنین بازدید از آثار تاریخی که در اختیار شهرداری قزوین نیم بها و یا رایگان خواهد بود و در کنار آن یک المپیاد و جشنواره بزرگ بازی و ورزش در ۱۰ محله شهری نیز اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه همه محلات کم برخوردار و منفصل شهری درگیر جشنواره روز قزوین خواهند بود، خاطرنشان کرد: توزیع ین امکانات فرهنگی به صورت متوازن و عادلانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا شاهد نشاط و شادابی در همه مناطق شهری در هفته فرهنگی قزوین باشیم. برجی ادامه داد: همچنین تعداد زیادی از محلات شهری شاهد برگزاری جشنواره و بازی‌های بومی و محلی مانند هفت سنگ، دارت، فوتبال دستی، طناب زنی، گل کوچک، تنیس روی میز، والیبال، وسطی و دو میدانی خواهند بود که عمدتا کودکان و خانواده‌ها مخاطبان این برنامه‌ها هستند. وی اظهارداشت: هفته فرهنگی قزوین متعلق به همه مردم و همه نهاد‌ها و دستگاه هاست و امیدواریم سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی نیز به رسالت مهم خود در این عرصه عمل کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها