وقتی قلعه‌نویی سر وقت نام‌های بزرگ فوتبال جهان می‌رود

امیر، فرگوسن، مورینیو و دیگران!

امیر قلعه‌نویی نفرات خود را برای «فیفادی» به صف کرد

فهرست پرسر و صدا

همه نوع بازیکنی در فهرست جدید تیم‌ملی پیدا می‌شود؛ از جدید تا با‌تجربه. از پراشتباه تا کم‌اشتباه؛ آنهایی که تا اینجا در لیگ‌برتر خوب بازی کرده‎اند و آنهایی که در ترکیب تیم‌های خود بعضا پراشتباه بوده‌اند.
کد خبر: ۱۴۲۱۵۶۰
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

فدراسیون فوتبال صبح دیروز جمعه دهم شهریور ماه فهرست جدید تیم‌ملی فوتبال ایران را روی خروجی خود در وب سایت رسمی قرار داد تا ترکیب تیم امیر قلعه‌نویی برای فرصت فیفا‌دی و دو دیدار تدارکاتی مقابل بلغارستان و آنگولا اعلام شود. با توجه به تجارب و اتفاقات گذشته می‌توان گفت که دیگر باید ترکیب نهایی تیم‌ملی فوتبال ایران برای جام ملت‌های آسیا را در فاصله چند ماه مانده به آغاز این رقابت‌ها بشناسیم. البته که مثل همیشه نکات جالبی در فهرست تیم‌ملی فوتبال ایران وجود دارد. 

دلیل غیبت سردار 

چهره خبرساز این روزهای فوتبال کسی نیست جز سردار آزمون، مهاجمی که اخیرا در انتقالی پرسروصدا از بایرلورکوزن به رم ایتالیا حسابی فوتبالدوستان ایرانی را به وجد آورد و البته در فهرست جدید قلعه‌نویی نیست. البته این موضوع ابدا ربطی به این شایعه ندارد که در بدو پیوستن آزمون به رم او به رمی‌ها قول داده برای تیم‌ملی فوتبال ایران در جام ملت‌ها بازی نمی‌کند و همه تمرکزش روی تیم رم است. دلیل این‌که او در فهرست جدید تیم‌ملی حضور ندارد مصدومیتی است که به تازگی پشت سر گذاشته است. در واقع مصدومیتی از روزهای حضورش در بایرلورکوزن. او هنوز ریکاوری می‌کند و برای آمادگی بیشتر باید کمی صبر کند. 

سربازی این بازیکن حل شد؟

میلاد سرلک یکی از جالب توجه‌ترین اسامی دعوت شده به تیم‌ملی فوتبال ایران است. این بازیکن که به دلیل مشکل سربازی در روزهای اخیر با چالش‌هایی روبه‌رو شده بود در نهایت فرصتی یک ماهه پیدا کرد تا برای تیم پرسپولیس همچنان به میدان برود. اکنون که به تیم‌ملی دعوت شده به نظر می‌رسد مشکل او به طور کلی حل شده است. حداقل برای مدت زمانی قابل توجه او می‌تواند سربازی نرود. بنا بر آخرین اخبار سرلک می‌تواند تا پایان فصل مجوز بازی در لیگ‌برتر را داشته باشد و فعلا به خدمت سربازی اعزام نشود. 

مصدوم ها و امیدها

امید نورافکن، محمد کریمی و مجید حسینی در فهرست جدید تیم‌ملی فوتبال ایران حضور ندارند و دلیل این اتفاق به مصدومیت این سه بازیکن برمی‌گردد. سامان فلاح، الهیار صیادمنش، محمد امین حزباوی و یاسین سلمانی هم به این دلیل در فهرست تیم‌ملی حضور ندارند که باید در اختیار تیم امید قرار گیرند. احتمالا این نفرات به اردوهای بعدی تیم‌ملی فوتبال ایران دعوت خواهند شد. گفته می‌شود فهرست تیم‌ملی بعد از دیدار عقب افتاده تراکتور و استقلال خوزستان تکمیل می‌شود و احتمالا نفرات جدیدی به تیم‌ملی دعوت می‌شوند. 

حاشیه دامن‌گیر

یکی از بزرگ‌ترین غایبان فهرست اخیر تیم‌ملی فوتبال ایران کسی نیست جز محمدحسین کنعانی‌زادگان بازیکن تیم پرسپولیس. او به دلیل غیرفنی به مرحله جدید اردوی تیم‌ملی فوتبال ایران دعوت نشده و کار بسیار سختی برای پس گرفتن پیراهن تیم‌ملی از امیر قلعه‌نویی دارد. او در تورنمنت کافا که چندی پیش برگزار شد کارت قرمز گرفت اما از ترک زمین خودداری کرد که این موضوع باعث ایجاد حواشی شد. این برای نخستین‌بار نبود که کنعانی‌زادگان برای تیم‌ملی فوتبال ایران حاشیه‌سازی می‌کرد. قلعه‌نویی فعلا تمایلی به استفاده از این بازیکن ندارد. 

معمای روزبه 

امیر قلعه‌نویی قرار بود برای روزبه چشمی سخت‌گیری کند اما گویا فعلا خطر از سر چشمی گذشته است. چشمی به دلیل اعتراض به داوری از حضور در ترکیب استقلال با رای کمیته انضباطی محروم شده و اکنون گفته می‌شود به همین دلیل قلعه‌نویی قصد داشت او را دعوت نکند. اما حضور نام او در فهرست جدید تیم‌ملی نشان می‌دهد فعلا خطر برای او به خیر گذشته است. هر چند باید خیلی بیشتر از اینها مراقب خود باشد تا به سرنوشت کنعانی‌زادگان دچار نشود. 

بازگشت سامان

دعوت از سامان قدوس نشان می‌دهد بر خلاف تمام پیش‌بینی‌ها او قرار نیست برای همیشه از تیم‌ملی کنار گذاشته شود. این لژیونر فوتبال ایران بار دیگر ملی‌پوش خواهد شد و در دو دیدار دوستانه مقابل بلغارستان و آنگولا به میدان خواهد رفت. البته سامان قدوس هم گویا فرصت کمی برای اثبات خودش به قلعه‌نویی دارد. همه چیز به عملکرد او در دو بازی تیم‌ملی ارتباط پیدا کرده است. او خوب می‌داند که جام ملتهای آسیا آخرین فرصت او برای حضور در تیم‌ملی فوتبال ایران است. 

لیست بازیکنان دعوت شده

۲۴ بازیکن دعوت شده به اردوی جدید تیم‌ملی فوتبال ایران: علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، 
محمدرضا اخباری، میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی، رامین رضاییان، صادق محرمی، 
مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند، علی کریمی، میلاد سرلک، سعید عزت‌اللهی، علی علیزاده، وحید امیری، محمد محبی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، احمد نوراللهی، رضا اسدی، مهدی طارمی و شهریار مغانلو.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها