جامعه ورزش در انتظار تصمیم قاطع سرپرست وزارت ورزش و جوانان

انتخابات سوارکاری لغو می‌شود؟

این روزها ورزش کشور دوران پرتلاطمی را سپری می کند، با رفتن وزیر سابق ، آقای کیومرث هاشمی میراث دار انبوهی از نابسامانی ها و مشکلات در حوزه های گوناگون ورزش کشور شد، نمونه بارز آن، وضعیت کنونی و نابسامان چند فدراسیون است که به صورت سرپرستی اداره می شوند و شیوه غلط، مغایر قانون و برخلاف عدالت در برگزاری تشریفات و مقدمات انتخابات آنها سر و صدا و حساسیت‌های زیادی را در بین اهالی ورزش، نمایندگان ملت و کارشناسان ورزشی و حقوقی کشور بر انگیخته است و هر چه به تاریخی که برای برگزاری مجمع آنها اعلام شده است، نزدیکتر می شویم ، صدای اعتراض اهالی حوزه همان فدراسیون و پیشکسوتان ، ورزشکاران و همگی فعالان آن و به ویژه نمایندگان مجلس بیشتر و بیشتر می شود.
کد خبر: ۱۴۲۰۵۷۴

یکی از این مصداق بارز فدراسیون سوارکاریست، که به دلیل همین سومدیریت ها در خطر تعلیق قرار دارد.

از تاریخ تعیین سرپرست و به ویژه زمان آمدن سرپرست جدید! که یکی از کارمندان وزارت ورزش و جوانان است اتفاقاتی در جامعه سوارکاری رقم خورد که در نوع خود بی سابقه بود.

از جمله این اتفاقات اقدام  کادر سرپرستی فدراسیون در ابطال انتخابات کمیسیون های سه گانه ورزشکاران، مربیان و داوران فدراسیون سوارکاری است، اقدامی که به نظر می آید با هدف چینش این گروه ۱۲ نفره در مجمع انتخاباتی صورت گرفته باشد. 

عجیب آنکه انتخابات کمیسیون‌های سه گانه ورزشکاران، مربیان و داوران که در بهمن و اسفند سال ۱۴۰۰ برگزار شده بود، همان زمان به تایید نماینده وزارت ورزش و جوانان رسید، اما با روی کار آمدن سرپرست جدید فدراسیون، برخی از این رفتارهای قانون شکنانه، به پشتوانه حمایت همه جانبه بدنه وقت وزارت ورزش صورت پذیرفته است.

در همین موضوع انتخابات کمیسیون های فدراسیون سوارکاری، سرپرست فدراسیون مدعی است انتخابات جدید را با تایید معاونت توسعه ورزش قهرمانی برگزار کرده اند! که اگر این ادعا درست باشد شخص محمد پولادگر باید پاسخگوی اهالی فن باشد که چرا بر خلاف قانون ، امر به برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون‌ها داده است!

و اینک در خالی به تاریخ برگزاری انتخاباتی نزدیک می شویم که سرپرست آن کارمند وزارت ورزش است و خودش هم کاندیدای انتخابات! بدون شک برآیند چنین چرخه غیرقانونی چیزی غیر از بروز بی عدالتی و نابرابری و گسترش آنها در نظام ورزش کشور نیست.

در همین مدت ۹ ماهه سرپرستی، شاهد عزل و نصب ۱۴ رییس هیات در سوارکاری بودیم تا مصداق دیگری باشد بر مهندسی انتخابات. 

در چنین فضایی و درحالی که زمان مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری روز هفتم شهریور اعلام شده،  از  کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان  که خود پله های پیشرفت مدیریتی را گام به گام طی کرده و بر تمامی تشریفات قانونی انتخابات فدراسیونها آگاهی و تجربه کافی دارند.

انتظار می رود با تصمیم قاطع خود بر لغو نمایش غیرقانونی انتخابات و برگزاری دوباره تمامی تشریفات مطابق مقررات قانونی، غبار بی اعتمادی، نابرابری و بی عدالتی بر فضای انتخابات فدراسیون سوارکاری را زدوده و با ایجاد فضای عادلانه و منصفانه توام با احترام به قانون ، زمینه توسعه و پیشرفت ورزش سوارکاری را فراهم آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها