ایستاده با جام
پرسپولیس با پانزدهمین قهرمانی در لیگ دست‌نیافتنی‌تر شد

ایستاده با جام

از عکس‌های تازه علیرضا تا فعالیت چهره‌های ورزشی در تبلیغات

بیرانوند: مدل نشده‌ام

یکی از ویدئوهای پربازدید فضای مجازی در یک هفته گذشته، بدون شک ویدئویی با عنوان «ورود بیرانوند به دنیای مدلینگ» بوده است. در این ویدئو که از پشت صحنه عکاسی مدلینگ‌وار از بیرانوند ضبط شده، علیرضا ژست‌هایی متفاوت می‌گیرد و البته لباس‌های متفاوتی هم به تن دارد.
کد خبر: ۱۴۲۰۴۳۱

بیرانوند: مدل نشده‌ام

به محض انتشار آن در فضای مجازی، همه از ورود علیرضا به دنیای مدلینگ خبر دادند که این موضوع واکنش‌های متفاوتی داشت. پرسپولیسی‌ها استقبال کردند و استقلالی‌ها، سپاهانی‌ها و... به شوخی با گلر شماره یک تیم‌ملی پرداختند. آیا بیرانوند واقعا مدل شده؟ آیا او قصد دارد به صورت حرفه‌ای در این عرصه فعالیت کند؟ ویدئو که حکایت از این موضوع داشت. علیرضا که این واکنش‌ها را دیده و شنیده، می‌گوید: «نه وارد دنیای مدلینگ نشده‌ام. برای کار تبلیغاتی عکاسی کردم.» 
بیرانوند قبلا با یکی از کارخانه‌های فروش روغن موتور قرارداد تبلیغاتی امضا کرد اما چندی قبل، با یکی از کارخانه‌های فرش ماشینی و دستباف به توافق رسید. مشاوران تبلیغاتی به دو طرف پیشنهاد دادند این بار تصاویر بیرانوند در فضای فوتبال نباشد و او با ظاهر و تیپ متفاوتی در تبلیغات دیده شود. بیرانوند هم می‌گوید: «بله، برای کار تبلیغاتی بوده نه مدلینگ.» 
در یک دهه گذشته ورود چهره‌های فوتبالی به عرصه تبلیغات و گاها مدلینگ، پررنگ شده است. رضا نوروزی آقای گل اسبق لیگ برتر و بازیکن پرسپولیس از جمله بازیکنانی بود که به دلیل قهرمانی در رشته فیزیک، وارد عرصه مدلینگ شد. آرش افشین مهاجم اسبق فولاد هم مدتی در این عرصه فعالیت کرد ولی نتوانست به موفقیت آنچنانی دست پیدا کند. علیرضا حقیقی هم به دلیل فیریک مناسب، بارها با پیشنهاد مدلینگ مواجه شد. او می‌گوید: «نمی‌دانم شاید اگر فوتبالیست نمی‌شدم مدل می‌شدم ولی الان تمام تمرکزم روی فوتبال است.» 

از تبلیغات شیرآلات تا شامپوی سر 

چهره‌های زیادی از فوتبال، به ویژه بعد از خداحافظی، راه تبلیغات را برای درآمدزایی برگزیدند و البته قراردادهای خوبی هم بستند. احمدرضا عابدزاده همچنان با یکی از شرکت‌های تولید شیرآلات فعالیت می‌کند. جواد نکونام سرمربی استقلال قبل از جام جهانی برزیل و زمانی که کاپیتان تیم‌ملی بود، با یک شرکت تولید روغن موتور قرارداد بست و آن زمان حدود ۴۰۰ میلیون دریافت کرد. بعدها چهره‌های بیشتری نیز وارد عرصه تبلیغات شدند. مهدی مهدوی‌کیا با یکی از شرکت‌های لبنی قراردادی ۵۰۰ میلیون تومانی و یکساله امضا کرد. کریم باقری برای تبلیغ خمیردندان، قراردادی یکساله به ارزش ۶۰۰ میلیون امضا کرد که البته در محافل ورزشی و فضای مجازی، با آن شوخی زیادی شد. علیرضا جهانبخش قبل از جام جهانی روسیه با شرکت خارجی تولید شامپو قراردادی دلاری امضا کرد و بابت حضور در تبلیغات آنها که البته تلویزیونی هم بود، حدود ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کرد. بدون شک اما گرانترین قرارداد تبلیغاتی را علی دایی چند سال قبل با یک شرکت اینترنتی تاکسی به امضا رسید. در آن زمان او برای یک سال حدود دو میلیارد تومان قرارداد بست که در نوع خود جالب بود. در حال حاضر نیز بعضی از بازیکنان مطرح تیم‌ملی با برندهای خارجی همکاری می‌کنند و البته سالانه رقم چشمگیری هم دریافت می‌کنند. مثلا مهدی طارمی در پورتو با آدیداس قرارداد  سه ساله بسته و سالانه رقم بالایی به ریال از آنها می‌گیرد منتها مشخص نیست مبلغ قرارداد امضا شده چقدر است. سردار آزمون دیگر مهاجم تیم ملی هم چندی قبل یا یک شرکت فروش نوشابه انرژی‌زا همکاری کرد که البته این همکاری بعد از چند ماه به پایان رسید و تمدید نشد. غیرفوتبالی‌ها هم در این سال‌ها در کارهای تبلیغاتی حضور داشته‌اند. مثلا رضازاده دوره‌ای آب معدنی تبلیغ می‌کرد یا سیدمحمد موسوی بازیکن مطرح والیبال ایران که سفیر و مبلغ یک اسپری خوشبو‌کننده بود. کلا شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌ها علاقه زیادی به همکاری با چهره‌های ورزشی دارند چراکه می‌دانند با چهره و نام آنها می‌توانند علاقه‌مندان زیادی را به سمت محصول خود بکشند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها