شیراز به دلیل اهمیت تاریخی و فرهنگی خود، همواره پذیرای مسافران زیادی بوده است. مسافران از وسایل نقلیه مختلفی مانند خودرو، قطار، هواپیما و اتوبوس برای سفر به شیراز استفاده می‌کنند. می‌توان گفت بیشترین وسیله نقلیه‌ای که برای بازدید از شیراز استفاده می‌شود، اتوبوس است.
شیراز به دلیل اهمیت تاریخی و فرهنگی خود، همواره پذیرای مسافران زیادی بوده است. مسافران از وسایل نقلیه مختلفی مانند خودرو، قطار، هواپیما و اتوبوس برای سفر به شیراز استفاده می‌کنند. می‌توان گفت بیشترین وسیله نقلیه‌ای که برای بازدید از شیراز استفاده می‌شود، اتوبوس است.
کد خبر: ۱۴۲۰۳۱۱

قیمت بلیط اتوبوس و همچنین راحتی دسترسی به آن، دلیل انتخاب مسافران به‌حساب می‌آید.

موقعیت مکانی شیراز

شهر شعر و ادب در جنوب غربی کشور واقع‌شده است و دور تا دور آن کوه‌های بلندی قرار دارند. شیراز از سمت شمال به کوهستان بمو، چهل مقام، سبزپوشان و باباکوهی و از غرب به کوه دراک محدود شده است. این شهر با جمعیتی حدود 2 میلیون نفر، 240 کیلومتر مساحت دارد.

سفر زمینی به شیراز

همه روزه سفرهای زیادی بین تهران و شیراز انجام می‌شوند. بلیط اتوبوس شیراز تهران را می‌توانید به صورت حضوری و همچنین آنلاین از اسنپ تریپ خریداری کنید. برای سفر به شیراز از تهران می‌توان از طریق ترمینال‌های جنوب، غرب و بیهقی اقدام کرد.

فاصله زمینی بین تهران و شیراز 930 کیلومتر است. این مسیر با اتوبوس نزدیک به 12 ساعت زمان نیاز دارد. از آنجایی که این یک مسیر طولانی به‌حساب می‌آید، پیشنهاد می‌کنیم برای این سفر، بلیط اتوبوس VIP تهیه کنید. قیمت بلیط اتوبوس وی آی پی به نسبت نوع معمولی کمی گران‌تر است، اما به دلیل برخورداری از امکانات بهتر، از دشواری سفر کاسته خواهد شد.

مسیر اول تهران شیراز

اولین مسیر حرکت از پایتخت به شیراز، از طریق آزادراه تهران قم است. در این مسیر بعد از گذشت 1.5ساعت به کاشان می‌رسید و با گذر از این شهر وارد جاده نطنز اصفهان می‌شوید. در ادامه می‌توانید بین دو مسیر انتخاب کنید؛ حرکت به آباده یا حرکت به شاهین‌شهر. برخی از شهرهایی که در این مسیر وجود دارند، عبارت‌اند از قم، کاشان، اصفهان، آباده، سعادت شهر و ... .

برای پیمودن فاصله تهران تا شیراز با اتوبوس از این مسیر، بیش از 10 ساعت در سفر خواهید بود. چنانچه سفر شما در روشنایی روز انجام‌ شود، می‌توانید از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید.

مسیر دوم تهران شیراز

در مسیر دوم برای سفر به شیراز مانند مسیر نخست باید از آزادراه تهران قم به کاشان و بعد جاده نطنز بروید. در این مسیر، نخست به طرف بروجن و بعد از طریق جاده یاسوج وارد شهر شیراز خواهید شد.

در طول این مسیر می‌توانید جاذبه‌های زیبای استان چهارمحال بختیاری را تماشا کنید. از شهرهای این مسیر می‌توان به قم، کاشان، نطنز، بروجن، یاسوج و اردکان اشاره کرد. سفر با اتوبوس از این مسیر نزدیک به 12 ساعت طول می‌کشد.

مسیر سوم تهران شیراز

در مسیر سوم پس از خرید بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ می‌توانید از بزرگراه آزادگان به طرف جاده ساوه بروید.  به‌جای سفر از طریق جاده تهران قم باید از جاده ساوه به طرف اصفهان حرکت کنید. در ادامه نیز مانند مسیر اول از آباده به مرودشت و درنهایت شیراز بروید. برخی از شهرهای مهم این مسیر ساوه، میمه، اصفهان، صفاشهر و مرودشت هستند. سفر در این مسیر با اتوبوس نزدیک به 12 ساعت زمان می‌برد.

راهنمای سفر با اتوبوس به شیراز

فاصله شهرهای مختلف تا شیراز

در طول سال به‌خصوص در فصل بهار، مسافران زیادی از شهرهای مختلف کشور از شیراز دیدن می‌کنند. فاصله برخی از شهرهای مهم تا مرکز استان فارس عبارت است از:

  • اصفهان تا شیراز ۴۷۷ کیلومتر
  • یزد تا شیراز ۴۳۴ کیلومتر
  • تبریز تا شیراز ۱۳۶۸ کیلومتر
  • بندرعباس تا شیراز ۵۸۰ کیلومتر
  • زاهدان تا شیراز ۱۰۶۶ کیلومتر
  • مشهد تا شیراز ۱۳۴۴ کیلومتر
  • رامسر تا شیراز ۱۱۳۸ کیلومتر
  • رشت تا شیراز ۱۱۱۱ کیلومتر
  • ساری تا شیراز ۱۱۶۷ کیلومتر
  • تهران تا شیراز 930 کیلومتر

رعایت برخی نکات برای سفر راحت با اتوبوس

هنگامی که قصد انجام یک سفر طولانی را دارید، مانند سفر با خرید بلیط اتوبوس شیراز تهران، بهتر است برای ساده‌تر کردن سفر برخی موارد را رعایت کنید. گذراندن 12 ساعت در اتوبوس می‌تواند باعث خستگی و کلافگی مسافران شود.

همراه داشتن وسایل رفاهی

همراه داشتن برخی وسایل هنگام سفر با اتوبوس می‌تواند در کیفیت سفر شما تاثیر بگذارد. یکی از مهم‌ترین وسایل، بالش‌های گردنی است. به کمک این وسیله می‌توانید راحت‌تر در صندلی خود استراحت کنید. از موارد مهم دیگر می‌توان چشم‌بند، عینک آفتابی و پتو سفری را نام برد.

همراه داشتن تنقلات و خوراکی

احساس گرسنگی و ضعف در طول سفرهای طولانی جاده‌ای می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. به همین دلیل، بهتر است کمی خوراکی و خشکبار با خود داشته باشید.

همراه داشتن بطری آب

حتما با خود بطری آب داشته باشید. کمبود آب بدن در طول مسیر می‌تواند باعث ایجاد سردرد شود. تحمل سردرد در یک مسیر طولانی می‌تواند تجربه بدی برای شما باشد. در طول مسیر سعی کنید با نوشیدن آب از کم‌آبی بدن جلوگیری کنید.

راهنمای سفر با اتوبوس به شیراز

پایانه‌های مسافربری شیراز

در شهر شیراز پنج پایانه مسافربری وجود دارد. کسانی که بلیط اتوبوس شیراز تهران را از اسنپ تریپ خریداری کرده‌اند، عمدتا از پایانه کاراندیش سفر خود را آغاز می‌کنند. پنج ترمینال شیراز عبارت‌اند از:

کاراندیش

کاراندیش به‌عنوان ترمینال اصلی شیراز محسوب می‌شود. این پایانه که در شرق شهر قرار دارد، در سال 1366 فعالیت خود را آغاز کرد. روزانه سفرهای زیادی از طریق پایانه کاراندیش صورت می‌گیرند.

پایانه شهید مدرس

پایانه مدرس یا کاوه در جنوب شهر شیراز قرار دارد. مسافرین ورودی از شرق یا جنوب استان فارس وارد پایانه کاوه می‌شوند. نزدیک به 14 شرکت اتوبوس‌رانی در این ترمینال فعالیت می‌کنند. 

پایانه امیرکبیر

بیشتر خدمات ترمینال امیرکبیر به مسافران جنوب استان فارس اختصاص دارد. این پایانه که در غرب شهر شیراز واقع‌شده است، 2 هکتار مساحت دارد. 10 شرکت مسافربری در پایانه امیرکبیر روزانه نزدیک به 3 هزار مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

پایانه طباطبایی

پایانه طباطبایی برای مسافران بخش غربی استان ساخته شده است. این ترمینال با مساحت یک هکتار در شمال غربی شهر قرار دارد. بیشتر سفرهای پایانه طباطبایی به مقصد یاسوج و سپیدان هستند.

پایانه علی ابن حمزه

ترمینال علی ابن حمزه برای خدمات‌رسانی به مسافران شمال استان فارس تاسیس شده است. در این ترمینال که در برابر پایانه کاراندیش قرار دارد، روزانه 6 هزار مسافر جابه‌جا می‌شوند.

جمع‌بندی

شیراز یکی از شهرهای پربازدید و توریستی کشور محسوب می‌شود. یکی از بهترین روش‌ها برای خرید بلیط اتوبوس شیراز، مراجعه به وب‌سایت اسنپ تریپ است. در این وب‌سایت می‌توانید پس از مقایسه قیمت بلیط اتوبوس، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این سامانه، بلیط تمامی شرکت‌های معتبر مسافربری عرضه می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها