مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان گفت: باتوجه به خشکسالی‌های پی در پی و کاهش بارندگی در چند سال اخیر در سال آبی جاری خراسان رضوی نخستین رتبه خشکسالی را از آن خود کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان گفت: باتوجه به خشکسالی‌های پی در پی و کاهش بارندگی در چند سال اخیر در سال آبی جاری خراسان رضوی نخستین رتبه خشکسالی را از آن خود کرد.
کد خبر: ۱۴۱۹۳۵۵
نویسنده مهری خزاعی

جام جم آنلاین- علیرضا طاهری در نشستی مطبوعاتی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ٩٩.۶ میلیمتر بارندگی در ایستگاههای سنجش باران این شرکت در سطح استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ٣٢.٢ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۴۵.٩ درصد کاهش دارد.

 

وی اضافه کرد: وضعیت کاهش بارندگی در مشهد بدتر از میانگین استانی است و در سال جاری تا کنون ٧٠ میلیمتر بارندگی در این شهر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵٨ درصد و نسبت به میانگین درازمدت ۶٧ درصد کاهش داشته است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در خصوص وضعیت آبی سدهای مشهد گفت: هم اینک تنها ٩ درصد از حجم مخزن سد دوستی آب دارد که این رقم در مدت مشابه پارسال ٢١ درصد بود.

 

طاهری افزود: رایزنی‌هایی با کشور ترکمنستان در خصوص کاهش برداشت این کشور از سد دوستی صورت گرفته و در سفر اخیر معاون وزیر ترکمنستان تعاملات خوبی بین ایران و ترکمنستان شکل گرفت.

 

وی ادامه داد: خشکسالی امسال دامن کشورهای ترکمنستان و افغانستان را نیز گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: مقرر شده در مباحث مربوط به آب‌های مرزی وزارت نیرو پاسخگو باشد.

 

طاهری افزود: از حجم مخزن ٣٢ میلیون متر مکعبی سد طرق فقط ١٠ درصد آب دارد ، سد کارده با ٢۶ میلیون مترمکعب حجم مخزن نیز فقط ١٢ درصد آب دارد و حجم مخزن سد ارداک نیز ٣٠ میلیون مترمکعب است که هم اینک ١٨ درصد از حجم این مخزن آب دارد.

 

وی اضافه کرد: سد شوریجه نیز با ٣٢ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است و پیش بینی می شود این سد با قابلیت ذخیره سازی ٢٨ میلیون مترمکعب آب پاییز ١۴٠٣ بهره برداری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها