بی بی سی علیه راهپیمایی اربعین
بی‌اعتقاد‌ترین رسانه علیه با هویت‌ترین رویداد

بی بی سی علیه راهپیمایی اربعین

ستاد و پادگان قیام مهدی (عج)

نجات اهل عالم با حسین است

حقیقت آن است ‌که حسین‌بن‌علی، سیدالشهدا، تجلی عالی کلمه ‌ا... و دارای هزار جلوه ا... است. ابعاد هستی و ‌حتی معرفت و ولو عمل آن معصوم مظلوم که حیات، حقیقت، حق و مقام او غصب‌شدنی نیست، زنده‌ جاودان در دو جهان است و این یعنی در زندگی روزمره اسلام مؤثر و تأثیر او به‌ویژه در وعده جهانی پروردگار لایزال است.
کد خبر: ۱۴۱۷۵۰۹
نویسنده احمد میراحسان - گروه فرهنگ و هنر

راه نجات، وعده الهی
مهم‌ترین وعده الهی در دنیا چیست؟ بی‌تردید اجرای انسان کامل که جز امامت انسان کامل ممکن نیست و ظهور مهدی موعود حجت‌بن‌الحسن‌العسکری(عج) برای تحقق عدل جهانی و ظهور عینی اسلام محمدی، تنها دین حق و خاتم و غلبه‌اش بر راه‌های دیگر قطعی است. تقدیر این ظهور و سیر جهان و انسان برای کسب آمادگی ظهور، تکالیف مؤمنان در عصر غیبت و آستان ظاهر شدن ولی ا... الاعظم و اخبار، نشانه‌ها و رخدادها در قرآن و روایات ذکر شده است، اما ساعت ظهور ایشان از دسترس آگاهی بشر بیرون است و تا آن زمان کار به انتظار فعال سپری می‌شود. از یقینی‌ترین عینیات دوران انتظار نقش زنده و فرمانروایی عاشورا و اربعین و حیثیت ستادی و قرارگاهی تربت شفابخش حسین(ع)‌ و وجود حی او و کربلای اوست در تربیت منتظران حقیقی. این نقش که از همراهی و یاوری کاملا ‌نقشه‌مند یک امام‌معصوم، امام‌رضا(ع) و خواهر معصومه‌اش حضرت فاطمه، سلام‌ا...علیها برخوردار است، مرقدهای مطهر آنان را در مشهد مقدس و قم مقدس، در سرزمین ایران و مردم مؤمن و‌ پیرو خاندان وحی(علیهم السلام ) در این سرزمین پایگاه سرباز گیری فرمانده آخرالزمان(عج) کرده است .
 
عقل و نقل
این سخن بر اساس احساس نیست. عقل و نقل، روایات معصومان و رخداد تاریخی در شکل‌گیری این موقعیت و اتفاق‌ها در طول تاریخ و هم‌اکنون، و خصوصا حادثه عظیم انقلاب اسلامی، تک به تک دارای سندیت معتبر برای این ماجرا و نقش حسینی در انقلاب مهدی(عج) است. حادثه کربلاست که تصویر کامل تربیت منتظران آن ‌منتظر است. الگوی تبعیت خالص از ولی‌ا...(ع) و عنصر عشق و‌ حب شدید و عقل نورانی و مشیت بالغه الهی و قدرت لایزال بندگی معصوم و توان بی‌مانندش را معرفی و اثبات می‌کند و نشان می‌دهد آن رویداد و قیام از چه‌ مشخصه‌ها دارای شباهت و تمایزی برخوردار است. شباهت در ویژگی همسان امام بندگی ناب و پاکباز حسین‌بن‌علی، امام سوم و ‌معصوم پنجم و عصاره پنج تن آل عبا و وصی برحق رسول‌ا... و سیدالوصیین ‌‌و ‌فاطمه‌زهرا سلام‌ا...علیهم اجمعین است با حضرت مهدی آل محمد، امام دوازدهم و معصوم چهاردهم که راه مادر مظلومه‌اش را می‌پیماید. تمایز حسین(ع) و امام‌زمان(عج) در اساس، وعده الهی به پیروزی موعودش است و یاری خدا به امام زمان در اجرای عدل جهانی و تأسیس دولت کریمه و نبودن بیعت هیچ سلطان‌جائر به گردن ایشان. و نیز فرق در آن است که حسین بن علی شهید می‌شود تا ستاد و پایگاهی در دوران غیبت طبق نقشه الهی فراهم آید برای تربیت اهل ایمان و سیر زمین تا کسب آمادگی برای ظهور دین حق در اداره‌جهان ! چنین است‌که معنای روایات درباره حسین(ع)پیش از ولادت و در زهدان ‌مطهر مادر و وعده‌ها به حضرت مادر در آن دوران و همه‌ ماجرای تولد و شهادت شگفت‌انگیز و فاجعه هولناک و بی‌رحمانه و مصیبت عظیمی که برای همه تاریخ انتظار، کفر پدید آورده و نقش  عاشورا و اربعین در این دوران، مسجل می‌شود. عدم درک این ‌نقش و عدم معرفت به آن عزاداری عاشورایی را کم محتوا می‌نماید. انقلاب اسلامی در نشر این معرفت در تاریخ اسلام در عصر غیبت بی‌نظیر بوده است و هر چه دارد از عاشورای منتظر دارد و هرچه داریم از معارفش، از انقلاب امام خمینی(ره) داریم و‌ معرفت بخشی‌های رهبر معظم و‌ جانشین برحقش!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها