پرسپولیس حتی پیش از فصل هم می‌درخشد

رخ شاداب قهرمان

فعال بودن در نقل و انتقالات فوتبال لزوما به معنای راندمان بالا و عالی یک باشگاه نیست. چه بسا باشگاه‌های متعددی بودند که با خریدهای نجومی و بریز و بپاش‌های آنچنانی به جایی نرسیدند. البته اینها را نگفتیم که کل نقل و انتقالات پرسپولیس و فعالیت‌هایش را در این زمینه زیر سوال ببریم. اصلا این تیم یکی از بهترین‌ها در زمینه نقل و انتقالات بوده و تا امروز بازیکنان خوبی را در اختیار گرفته و علاوه بر اینها بسیار هم آماده به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۱۷۲۸۵
نویسنده هیلدا حسینی‌ خواه - گروه ورزش

به عبارت دیگر سرخپوشان پایتخت فعلا از رقیب سنتی خود یعنی استقلال در زمینه جذب بازیکن خیلی جلوتر هستند اما همیشه قرار نیست کار عالی و بی‌نقص پیش برود. در این بین باز هم افرادی خاص از راه می‌رسند و پیشنهادهایی تکراری ارائه می‌دهند، پیشنهادهایی مبنی بر جذب بازیکنان آفریقایی و برزیلی. فوتبال ایران دقیقا چه زمانی از این بازیکنان به بهترین شکل ممکن منتفع شده؟

سراب برزیلی
آخرین خبر حاکی از آن است که سه بازیکن با ملیت‌های برزیلی، کنگویی و تونسی در رادار پرسپولیس قرار گرفته‌اند. پرسپولیس چه زمانی از برزیلی‌های خود خیر دیده است؟ آخرین آن پریرا بود که به عنوان یکی از بدترین خریدهای فصل گذشته پرسپولیس از این تیم جدا شد و رفت. اما تمام خریدهای ضعیف و به قول معروف بنجل سرخ‌ها در تمام سال‌های اخیر مانع از آن نشد که دیگر سراغ خارجی‌ها نروند، به خصوص از جنس برزیلی. اما انگار کسی قرار نیست درس بگیرد، حتی یحیی گل‌محمدی. 
 
برد بی‌وقفه
با این حال شرایط سرخ‌ها خوب است، خیلی خوب. آنها از ابتدای سال ۱۴۰۲ بدون شکست و فقط با پیروزی پیش می‌روند. رکورد صد در صد پیروزی، چه در بازی‌های رسمی و چه در بازی‌های تدارکاتی. زاهدی، کنعانی‌زادگان و ریگی خریدهای خوب سرخ‌ها هستند، ضمن این‌که آنها محمد‌مهدی احمدی را هم گرفته‌اند، در حال مذاکره با یاسین سلمانی هستند و ردپای چند خارجی هم در تلاش‌های سرخ‌ها برای جذب بازیکن به چشم می‌خورد. با بیرانوند هم که تمدیدی پرسروصدا داشتند.
 
آماده‌، مثل پرسپولیس
پرسپولیس این روزها به شکل خیره‌کننده‌ای آماده است. معمولا پیش از فصل تصویری غیرواقعی از تیم‌های مختلف به نمایش در می‌آید. مثلا یک تیم در روزهای پیش از آغاز فصل اردوی خوبی می‌رود و بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار می‌کند اما همین تیم در لیگ با مشکلات زیادی در زمینه نتیجه‌گیری مواجه می‌شود. با وجود این‌که خوب می‌دانیم در این مقطع زمانی بسیاری از تیم‌ها ممکن است به شکل غیرواقعی آماده به نظر برسند اما حساب پرسپولیس جداست. تیمی که خوب بازیکن می‌گیرد و به گواه کارشناسان در دیدارهای تدارکاتی هم به بهترین شکل ممکن هماهنگی بین بازیکنان مشاهده شده است.  
 
وحید، نقطه اتکای تیم یحیی
وحید امیری چهره قابل توجه پرسپولیس در روزهای اخیر بود. این ستاره ۳۵ ساله در تمرینات روزهای اخیر بسیار خوش درخشید. آخرین خبر حاکی از آن است که او دو فصل دیگر برای تیم پرسپولیس به میدان خواهد رفت و تمدید خواهد کرد. او بیشترین میزان دوندگی را در تمرینات از خود بر جای می‌گذارد و بسیار آماده است. 

با شروع تمرینات پرسپولیس از حدود یک ماه پیش شاگردان گل‌محمدی تاکنون چهار بازی دوستانه انجام داده‌اند که در تمام آنها به‌عنوان تیم پیروز از زمین خارج شده‌اند. با این روند، پرسپولیس در حال تداوم یک رکورد فوق‌العاده است. از آغاز سال ۱۴۰۲ تا به امروز، پرسپولیس در ۱۳ بازی لیگ، جام حذفی و بازی دوستانه نه تنها شکست نخورده، بلکه در همه آنها به برد رسیده است. آخرین شکست شاگردان یحیی به ۲۰ اسفند سال گذشته بر‌می‌گردد که با یک گل مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی شکست خوردند. عملکرد قرمزها در این ۱۳ بازی به این ترتیب است: 

پرسپولیس و ۱۳ برد متوالی در سال‌جاری

لیگ برتر 
هفته ۲۴: پرسپولیس  مس رفسنجان  
هفته ۲۵ : پرسپولیس  ملوان 
هفته ۲۶ : مس کرمان  پرسپولیس  
هفته ۲۷ : پرسپولیس  استقلال 
هفته ۲۸ : پیکان  پرسپولیس 
هفته ۲۹: پرسپولیس گل‌گهر 
هفته ۳۰ : نساجی  پرسپولیس  

جام حذفی
 پرسپولیس گل‌گهر    
پرسپولیس استقلال   
بازی‌های دوستانه 
پرسپولیس شمس آذر قزوین
پرسپولیس استقلال خوزستان
پرسپولیس پیکان  
پرسپولیس صنعت نفت 

خرده اعداد و ارقام پرسپولیس
۷ 
تعداد بازیکنان جدا شده
۴ 
تعداد ورودی‌ها
۱۵ میلیارد تومان      
بیشترین میزان قرارداد براساس اسناد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها