کامیابی‌نیا هم مثل خیلی‌ها با ناراحتی از تیم محبوبش رفت

در کمال دلخوری!

پایان ۸ فصل حضور کمال کامیابی‌نیا در پرسپولیس شد یک کلیپ ۵۹ ثانیه‌ای بی رنگ و لعاب از دوران حضور «دایی کمال» در پرسپولیس؛ یک کلیپ ساده که هایلایتی بود از ۸ گل این بازیکن در این سال‌ها و یک جمله کوتاه به زبان انگلیسی: «THANK YOU KAMAL»
پایان ۸ فصل حضور کمال کامیابی‌نیا در پرسپولیس شد یک کلیپ ۵۹ ثانیه‌ای بی رنگ و لعاب از دوران حضور «دایی کمال» در پرسپولیس؛ یک کلیپ ساده که هایلایتی بود از ۸ گل این بازیکن در این سال‌ها و یک جمله کوتاه به زبان انگلیسی: «THANK YOU KAMAL»
کد خبر: ۱۴۱۵۸۵۰
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش

تا همین دو ماه پیش صحبت از رکوردهای کمال کامیابی‌نیا بود؛ از این‌که او حالا تنها بازیکن تاریخ باشگاه است که ۶ بار با قرمزها قهرمان لیگ شده و رکورد بیشترین قهرمانی با یک تیم در ادوار لیگ را هم دارد. 
با این حال وقتی به او گفتند برو، فهمید رکوردها فقط عددهایی هستند برای دلخوشی. بله! کمال با دلخوری از تیم محبوبش رفت، با یک پست اینستاگرامی احساسی و این واژه‌‌ها: « هشت سال... قطعا روز اول که برای قرارداد از پله‌های ساختمان باشگاه بالا می‌رفتم تصوری از آینده نداشتم. اما نسل ما میدان نزدیک باشگاه را هم به نام خودش زد: پرسپولیس، تا همه نشدنی‌ها را ممکن کند. خوشحالم که بخشی از یک دوره استثنایی در تاریخ باشگاه پرسپولیس بوده‌ام و ناراحت از این جدایی. راستش هنوز برای کندن از زمین فوتبال آماده نبودم و فکر می‌کردم تجربه و عملکردم به تیمم کمک کند اما دیگر فضایی برای من نبود. بنابراین، حالا آماده‌ام برای یک شروع جدید. در این لحظه خداحافظی حس عجیبی دارم. بی‌گله. اما اگر روزی خودم بودم و چنین موقعیتی، سعی می‌کنم آداب خداحافظی با سرمایه‌های انسانی را به جا بیاورم. و در نهایت... خاطرات شیرین نه یادآوری‌های تلخ. روزهای خوبی بود. خداحافظ پرسپولیس عزیز.»
برای کمال بی‌شک آن ۳۲۰ هزار لایک و آن ۴۲ هزار کامنتی که پای پستش ثبت شد، دلچسب‌تر از کلیپی بود که باشگاه پرسپولیس، از سر اجبار برای پرافتخارترین بازیکنش منتشر کرد تا به ساده‌ترین شکل ممکن از ستاره محبوب‌شان خداحافظی کنند. و این رسم دیرین، سال‌هاست در فوتبال ایران ادامه دارد. بازیکنان می‌آیند، با وفاداری در تیم محبوب‌شان می‌مانند، اما در نهایت با یک پیامک یا استوری از تیم محبوب‌شان می‌روند. 
کمال کامیابی‌نیا حالا آخرین نمونه از این دست بازیکنان است؛ کسی که بعد از امضای قرارداد با باشگاه ذوب‌آهن در پیامی نوشت: «تغییر پیراهن برایم ساده نبود، اما روزش رسید...»

رکوردها

کمال، ۸ فصل پیاپی در پرسپولیس بازی کرد که از این نظر فقط  کریم باقری آماری بهتری دارد. 

با ۶ قهرمانی در لیگ‌برتر، کمال از افشین پیروانی، رهبری فر، بوژیدار رادوشویچ و جلال حسینی که پنج بار با پرسپولیس به قهرمانی رسیده بودند، عبور کرد

کمال با ۱۷۷ بازی پس از جلال حسینی، امید عالیشاه و کریم باقری در رده چهارم بیشترین بازی با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر قرار دارد. 

کمال ۱۰۳ بار در پرسپولیس برنده از زمین خارج شد و پس از  سید جلال بیشترین برد را با پرسپولیس در لیگ‌برتر کسب کرده است.

کمال در زمان برانکو طی ۴ فصل از ۱۲۰ بازی ممکن در ۱۰۴ بازی به میدان رفت و از این حیث یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان عصر طلایی پرسپولیس با  این مربی کروات بود.

واکنش یحیی: به کمال حق می‌دهم
یحیی گل‌محمدی درباره گلایه‌های کمال کامیابی‌نیا در پیام خداحافظی‌اش این‌طور واکنش نشان داد: «من به کمال واقعا حق می‌دهم. اتفاقی که برایش افتاد در فوتبال حرفه‌ای رخ می‌دهد. او زحمات زیادی کشیده است. من فراموش نمی‌کنم که با مصدومیت‌های زیادی از کتف تا آشیل با درد برای ما بازی کرد. من از طرف خودم از او تشکر می‌کنم. ما یک طورهایی به این بازیکنان مدیون هستیم و برای او آرزوی موفقیت دارم».

کارنامه

بازی             ۲۳۶
فصل حضور     ۸
گل               ۲۳
پاس گل         ۷
برد              ۱۰۳
جام              ۱۳

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها