در راستای اجرای قانون الحاق و تمکین زمین برای آن دسته از روستائیان فاقد مسکن، در آئینی با حضور استاندار بوشهر ۴۲۰ جلد سند مالکیت زمین با همکاری اداره‌های منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل بنیاد مسکن این استان شد
کد خبر: ۱۴۱۵۵۰۵

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر/در راستای اجرای قانون الحاق و تمکین زمین برای آن دسته از روستائیان فاقد مسکن، در آئینی با حضور استاندار بوشهر ۴۲۰ جلد سند مالکیت زمین با همکاری اداره‌های منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل بنیاد مسکن این استان شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر در حاشیه آئین تحویل ۴۲۰ سند مالکیت زمین در گفت و گو با جام جم وسعت ۴۲۰ جلد سند صادر شده در روستاهای استان را ۴۲ هکتار عنوان کرد و گفت: این زمین‌ها برای احداث مسکن به مردم تحویل می‌شود.

علیرضا مقدم اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت باید ۷۰۰ هکتار زمین در ۸۴ روستای استان بوشهر به محدوده طرح هادی روستاهای استان بوشهر الحاق شود.

وی افزود: شناسایی و تامین زمین با همکاری اداره‌های بنیاد مسکن و منابع طبیعی و آبخیزداری در روستاها در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن از جمله برنامه‌های بنیاد مسکن است.

مقدم ادامه داد: براین اساس زمین‌ها شناسایی و با کمک منابع طبیعی و آبخیزداری تغییر تحول و فرایند الحاق به محدوده و تفکیک اراضی از سوی بنیاد مسکن و صدور سند از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک باید انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: تلاش می‌شود با همکاری دستگاه‌های اجرایی مسئول زمین‌ها در کمترین زمان آماده و با پرداخت تسهیلات کم بهره ۲۰۰ میلیون تومانی روند ساخت و ساز مسکن روستایی ایمن با شتاب انجام و مردم فاقد مسکن با استفاده از این فرصت صاحب خانه شوند.

وی با اشاره به سند دار شدن ۹۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان بوشهر ادامه داد: تاکنون ۷۸هزار و ۵۷ جلد سند روستایی در استان صادر شده است.

مقدم گفت: استان بوشهر در زمینه صدور سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت باید با شتاب بیشتری اقدام کند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۱۳ هزار و ۱۹۵ جلد سند شهری با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر صادر شده است.

مقدم ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال نیز ۲هزار و ۶۰۰ جلد سند روستایی و ۲هزار جلد سند شهری صادر می‌شود.

 

جام جم آنلاین-زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها