شناسه دار شدن معلمان مدارس غیردولتی
رییس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش:

شناسه دار شدن معلمان مدارس غیردولتی

مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور ویژه برادران به میزبانی خراسان رضوی یادواره شهیدابراهیم هادی آغاز شد.
مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور ویژه برادران به میزبانی خراسان رضوی یادواره شهیدابراهیم هادی آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۱۵۴۶۱

سیدامیرشوشتری مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی در نشست مطبوعاتی اظهارداشت: موضوع ورزش با بازگشایی مدارس پس ازپاندومی کرونا اهمیت بیشتری پیدا کرد و به خاطر تعطیلی کلاس‌ها، رکود جسمی واجتماعی داشتیم لذا وزارت آموزش و پرورش در برنامه های خود توسعه تربیت بدنی و ورزش را قرارداد و سال گذشته این فرهنگ و مسابقات را کلیدزد.

 وی افزود: دو رویداد بزرگ مصاحبه وگزینش آزمون آموزگاران ابتدایی در حال انجام است که در ۲۰ مرکز با حضور ۶۰ تیم مصاحبه‌ها درحال بررسی است و در مجموع ۵۰۰ نفرمعرفی شدند و رویداد دوم موضوع اوقات فراغت است که در همین راستا مسابقات ورزشی درحال انجام است و با هماهنگی که در سطح استان انجام شده ،۴هزار و۹۶۵ پایگاه درسرتاسر استان برنامه های اوقات فراغت را اجرا می‌کنند.

شوشتری تصریح کرد: سال گذشته ۲۸۰هزار دانش آموز شرکت کردند و امسال پیش بینی ۴۵۰ هزار دانش آموز را داریم که رقم بزرگی است باتوجه به اینکه اوقات فراغت دانش آموزان را مهم می‌دانیم.

 معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز درادامه خاطرنشان کرد: مسابقات فرهنگی ورزشی فرهنگیان درخراسان رضوی با ۱۰ رشته خواهران وبرادران معلم درطول سال تحصیلی برگزارشد که مجموع شرکت کنندگان ۱۴هزارو ۶۷۲نفربودند.

صفدر سلطانی اضافه کرد: خراسان رضوی در رشته های تنیس ،بسکتبال وبدمینتون؛ آذربایجان غربی دررشته والیبال ورشته فوتسال در استان‌های کرمان واصفهان برگزار می‌شود همچنین خواهران فرهنگی نیز دراستان فارس و آذربایجان شرقی رقابت می‌کنند و حدود ۸۵ نفر از برترین‌ها ،به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی تاکیدکرد: سال گذشته این مسابقات را در ۴۲ رشته برگزار کردیم که دختران در ۲۰ و پسران در ۲۲ رشته شرکت کردند که با حضور ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر برگزار شد که ۳۴تیم از ۴۲تیم به مسابقه کشوری اعزام می‌شوند ،امسال نیز از ۳۴تیم اعزامی به مسابقات نهایی ۴۳۰ ورزشکار فرهنگی در استان های خراسان رضوی،کرمان،آذربایجان شرقی،اردبیل ،کهکیلویه وبویراحمد و پاکستان به رقابت می‌پردازند.

 معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش خراسان رضوی درپاسخ به سوال خبرنگاران گفت: در خصوص فضاهای ورزشی دانش آموزی وعده‌ای داده بودیم که ۳۴۲ فضا در سال ۱۴۰۰ را به ۴۹۱فضا تبدیل کردیم که مجموعا ۱۴۹ فضای ورزشی در یک سال اخیر افزایش داشته که اکثرا بحث احداث چمن مصنوعی بوده اس؛  باافزایش این تعداد،سرانه ورزشی از ۳۸ صدم مترمربع به ۴۲صدم مترمربع ،در ۱۵ ماه گذشته درسطح استان  رسیده است و ۴۴ صدم افزایش یافته است.

سلطانی گفت: افزایش سرانه ورزش دانش آموزی بسیار سخت است با توجه به یک میلیون و چهارصد دانش آموزی که در خراسان رضوی تحصیل می‌کنند و سالانه افزایش دانش آموز داریم اما با قوت جلو می‌رویم ،لذا بیش از ۵۰درصد اعتبارات احداث ۱۴۹ فضا توسط خیرین و اولیا صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ۴۴۰ پایگاه ورزشی درحوزه اوقات فراغت داریم وحدود ۱۹۰ هزار دانش آموز ثبت شده در رشته تربیت بدنی خراسان رضوی داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها