فرماندار تهران گفت: طرح ساماندهی رودخانه کن در محدوده امامزاده داود (ع) تصویب و جهت اجرا ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۴۱۵۰۷۹

به گزارش جام جم آنلاین، احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران تاکید کرد با توجه به سیل خیز بودن منطقه امام زاده داود و سوابق سیلاب‌های گذشته این رودخانه، ساماندهی این رودخانه در محدوده روستا بسیار ضروری بوده است.

قیومی گفت: در همین راستا ساماندهی رودخانه بر اساس طرح مصوب با حریم تایید شده که با پیگیری های فرمانداری تهیه شد، برای بهبود، احیاء، تثبیت و ساماندهی وضعیت مورفولوژی رودخانه انجام می‌شود.

فرماندار تهران افزود: ساماندهی رودخانه در راستای ایجاد مسیل مطمئن برای عبور سیلاب و رسوب با دوره بازگشتهای مختلف انجام می‌گردد و یک راه عملی برای مدیریت سیلاب در حوزه های شهری و روستایی است. علاوه بر این به دلیل تراکم جمعیت و بالا بودن فعالیتهای انسانی و همچنین ارزش بالای اراضی حاشیه رودخانه ها و زمین های حاصلخیز، دچار تغییرات زیادی بخصوص در هندسه و مورفولوژی رودخانه می‌گردند.

قیومی گفت عدم توجه به وضعیت ظرفیت عبور ایمن سیلاب رودخانه طی سالهای مختلف منجر به ایجاد بحرانها گردیده است. اجرای این طرح ساماندهی موجب افزایش ایمنی در برابر سیل گردیده و از تکرار خسارت با پذیرش ریسک معقول جلوگیری خواهد نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها