یک کارشناس مامایی گفت: ورزش های اصولی و تحت نظارت متخصصان امر می تواند نقش بسیار اثربخش و بسزایی در افزایش و سلامت باروری زنان داشته باشد.
کد خبر: ۱۴۱۴۴۳۱

فلورا گلستانه در گفت وگو با جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان اظهار داشت: بدن انسان به طورطبیعی دارای یک سری مخدرهای مفید مانند اندورفین ها، دوپامین، سرتونین، اکسی توسین و... می باشد که حس شادی را در فرد ایجاد می کند.

 

مامای نمونه سیستان وبلوچستان افزود: به طور کلی ورزش سبب افزایش این هورمون ها در بدن شده و در نتیجه بهبود وضعیت روحی فرد را به دنبال خواهد داشت و همچنین جایگزین مناسبی نسبت به مواد مخدر بیرونی مضر و گران قیمت که آسیب بسیار جدی برای بدن دارد نیز محسوب می شود.

 

به گفته فلورا گلستانه؛ لازم است هر خانم BMI یا شاخص توده بدنی خودش را که فرمول ساده ای هم دارد محاسبه کند تا بتواند تشخیص دهد جزو دسته افراد چاق محسوب می شود یا خیر زیرا خانم های چاق ریسک خطر ابتلا به اختلالات هورمونی و یک سری سرطان های مرتبط با هورمون های جنسی بالاتری دارند.

 

این کارشناس مامایی ادامه داد: چربی های اضافه سبب ترشح هورمون های بیشترمی شود که این امر ضمن ایجاد تداخل در سیکل قاعدگی، کاهش شانس باروری را به دنبال خواهد داشت که لازم است با ورزش کردن و چربی سوزی به سلامت باروری و پیشگیری از نا باروری کمک کنیم. 

 

ورزش و زایمان

مامای نمونه سیستان وبلوچستان تاکید کرد: حتی در دوران بارداری نیز ورزش کردن ضمن کمک به رشد جنین، سبب تنظیم تغذیه، خواب، روحیه و کنترل اضطراب مادر شده و موجب عملکرد بهتر استخوان های لگن و تسهیل فرایند زایمان خواهد شد که امری بسیار مهم می باشد.

 

ورزش بانوان در سیستان و بلوچستان

وی در پایان تصریح کرد: بنده به عنوان یک خانم از جامعه بزرگ و اثرگذار بانوان در سیستان وبلوچستان مطرح می کنم که سرانه فضای ورزشی و امکانات و زیرساخت های آن برای استفاده زنان و دختران بسیار اندک و غیرقابل مقایسه با سایر استان ها است که مسئولان امر باید در راستای ایجاد، تقویت و افزایش سالن های ورزشی اختصاصی بانوان همت بیشتری به خرج دهند.

 

گلستانه ادامه داد: با توجه به تعداد بالای جمعیت زنان و دختران در سیستان وبلوچستان و در مقابل کمبود امکانات ورزشی، خطر افزایش افسردگی در میان این قشر دور از انتظار نیست که ورزش می تواند بهترین راهکار مقابله ای محسوب شود.    

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها