یک کارشناس سیاست خارجی در گفت و گو با جام جم آنلاین:

دوگانگی رفتاری جزو ذات دولتمردان فرانسه است

مقامات فرانسوی در مواجه با آشوب های اجتماعی از هر وسیله ای برای محدود سازی و تعلیق آزادی ها استفاده می کنند و این رفتارها ناشی از تشدید سلطه گری مدرن در کشورهای اروپایی است.
مقامات فرانسوی در مواجه با آشوب های اجتماعی از هر وسیله ای برای محدود سازی و تعلیق آزادی ها استفاده می کنند و این رفتارها ناشی از تشدید سلطه گری مدرن در کشورهای اروپایی است.
کد خبر: ۱۴۱۴۴۲۳

سیامک باقری تحلیلگر مسائل اروپا در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به تشدید خشونت در برخورد با اعتراضات مردمی در فرانسه خاطرنشان کرد: چندین سال است که این کشور اروپایی شاهد تنش ها و اغتشاشات زنجیره ای است و ما هم در گذشته بارها درمورد حضور خیابانی جلیقه زردها در خیابان های فرانسه شنیده ایم و این واقعیت نشان می دهد که سامان سیاسی و اجتماعی این کشور بشدت دچار اختلالات کارکردی است و پاسخگوی مطالبات و نیازهای فرانسه نیست.

وی ادامه داد: یک بخش مهم تنش های اخیر ناشی از مطالبات انباشته شده در بین مردم فرانسه است و با وجود اینکه این کشور جزو ممالک توسعه یافته به شمار می رود اما در تامین نیازهای شهروندانش ناتوان است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به رویکرد و مواجه دولتمردان فرانسه در برابر مطالبات عمومی مردم این کشور تصریح کرد: از ژاک شیراک گرفته تا امانوئل مکرون تاکنون مقامات دولتی فرانسه همواره نسبت به مطالبه جویی ها مردم این کشور بی توجهی نشان دادند و حتی در سرکوب آنها کوشیدند.

باقری با اشاره به تلاش دستگاه های تبلیغاتی غرب برای کم اهمیت نشان دادن اعتراضات مردم در فرانسه گفت: بطور کلی مردم این کشور درگیر مسائل بسیار بغرنجی در حوزه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هستند اما با این وجود به طور معمول رسانه های غربی آنها را نادیده می گیرند و البته کم توجهی رسانه ها و دولتمردان باعث شده که هر از چندگاهی دوباره ما شاهد تنش ها و اعتراضات اجتماعی در فرانسه باشیم.

این کارشناس حوزه روابط بین الملل با اشاره به رفتار دوگانه دولتمردان فرانسوی نسبت به آشوب ها و تنش های اجتماعی در داخل و خارج از این کشور خاطرنشان کرد: این دوگانگی متعارض و متباین کاملا در رفتار مقامات دولتی فرانسه مشهود است و اگر چنین اتفاقاتی در دیگر کشورها رخ دهد مقامات فرانسوی دیگر دولت ها را به نقض حقوق بشر متهم و از ابزار تحریم استفاده می کنند و حتی برخلاف تمام مقررات بین المللی هیچ ابایی از دخالت در امور داخلی سایر کشورها ندارند.

باقری تاکید کرد: دوگانگی جزو ذات کشورهای اروپایی از جمله فرانسه است و ما دیدیم که آنها در حوادث پاییز سال گذشته تمام قد از آشوب سازی های سیاسی و رسانه ای حمایت کردند و حتی از همه توان خود بهره بردند تا به آن عمق و وسعت بدهند و حالا در اتفاقی کاملا مشابه که درگیر اغتشاش و تنش شدند، مقامات فرانسه از جمله مکرون بر نقش و تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر افزایش تنش های اجتماعی تاکید می کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به خشونت پلیس فرانسه در مواجه با معترضان تصریح کرد: در جریان این حوادث بسیاری دستگیر، زندانی و زخمی شدند و این نشاندهنده خوی سلطه گری کشورهای غربی است. آنها زمانی که کشوری مثل ایران درگیر تنش و آشوب می شود از ضرورت رعایت حقوق بشر می گویند و بر آزادی رسانه های اجتماعی تاکید می کنند اما وقتی خودشان درگیر آشوب می شوند از هر وسیله ای برای محدود سازی و تعلیق آزادی ها استفاده می کنند و این رفتارها ناشی از تشدید سلطه گری مدرن در کشورهای اروپایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها