مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: هم اینک تنها ۱۲ درصد از حجم ذخیره سدهای مشهد آب دارد در حالی که این میزان در مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: هم اینک تنها ۱۲ درصد از حجم ذخیره سدهای مشهد آب دارد در حالی که این میزان در مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد بوده است.
کد خبر: ۱۴۱۴۳۵۵

خراسان رضوی - جام جم آنلاین- حسین اسماعیلیان در خصوص آخرین وضعیت سدهای مشهد اظهار کرد: خشکسالی های پیاپی منجر به افت شدید حجم ذخایر سدها شده و با توجه به اینکه عمده آب این کلانشهر از منابع سطحی تامین می‌شود، اکنون وضعیت دشواری را برای تأمین آب مشهد پیش رو داریم.وی اظهار کرد: حجم ورودی آب به سدهای مشهد در سال آبی جاری ۱۱.۳ میلیون متر مکعب است، هم اینک ۱۵۲ میلیون متر مکعب از ظرفیت هزار و ۵۷۲ میلیون متر مکعبی سدهای مشهد آب دارد و آب سد دوستی به عنوان یکی از اصلی ترین منابع آبی مشهد به گل و لجن رسیده است.
وی اضافه کرد: سد دوستی مهمترین منبع سطحی تأمین آب کلانشهر مشهد است که در سالهای گذشته تا ۵۰ درصد از آب مصرفی مشهد از این منبع تأمین می‌شد اما هم اینک تنها ۱۱ درصد از حجم ذخیره یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعبی این سد آب دارد.
اسماعیلیان گفت: سد طرُق نیز با حجم ذخیره ۳۲.۸ میلیون مترمکعب، فقط ۶.۰۳ میلیون مترمکعب آب دارد و مخزن ۲۶ میلیون متر مکعبی سد کارده هم تنها ۵.۸ میلیون متر مکعب آب دارد.
وی افزود: حجم مخزن سد ارداک نیز ۳۰.۳ میلیون مترمکعب است که ۸.۵۲ میلیون متر مکعب از حجم این سد آب دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: امسال خراسان رضوی از نظر میزان بارندگی در رده آخر کشور قرار دارد و بیشترین کاهش بارندگی را تجربه می کند.
وی افزود: در این میان وضعیت مشهد وخیم تر از دیگر نقاط استان است، میزان بارندگی در سال آبی جاری در شهرستان مشهد ۸۳ میلی‌متر بود که این میزان در شرایط عادی باید ۲۳۵ میلی‌متر می بود و ۶۵ درصد کاهش بارندگی نسبت به دوره آماری ثبت شده است.
اسماعیلیان اضافه کرد: از ابتدای امسال نیز میزان بارندگی مشهد کمتر از ۱۸ میلی‌متر بوده است و نسبت به سال گذشته سال خشک تری را شاهد هستیم.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها