به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خوزستان صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه آموزش نقاشی خط در اهواز

در نخستین جلسه از سلسله جلسات حلقه ادبیات پایداری حوزه هنری خوزستان مطرح شد:

تمایز خوزستان در حضور و پشتیبانی از جنگ با زبان هنر به تصویر کشیده شود

کارشناس ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان گفت:تمایز خوزستان در حضور و پشتیبانی از جنگ با زبان هنر به تصویر کشیده شود
کد خبر: ۱۴۱۴۱۵۲
جام جم آنلاین - خوزستان، نخستین جلسه از سلسله جلسات حلقه ادبیات پایداری همراه با اکران فیلم ننه قربون با موضوع رختشورخانه اهواز در دوران دفاع مقدس به همت واحد ادبیات پایداری حوزه هنری خوزستان برگزار شد.

 در این جلسه که با حضور نرگس اسکندری و مریم مرادی، محقق و تدوینگر کتاب زنان جبهه جنوبی برگزار شده بود؛ گوشه ای از صحنه های مجاهدت دختران و زنان در پشت صحنه دفاع مقدس روایت شد.

علی هاجری، کارشناس ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان از برگزاری این سلسله جلسات ادبیات پایداری به صورت مستمر در روزهای سه شنبه هر هفته خبرداد و بیان داشت: تمایز خوزستان در پشتیبانی از جنگ در مقایسه با سایر استان ها به گوش مردم برسد؛ خوزستان افزون بر اینکه مردهای آن در خط مقدم بودند؛ زنان نیز در کنار مردان پشتیبانی از جنگ را در خط مقدم انجام دادند.

وی می‌گوید: این تمایز خوزستان نسبت سایر استان ها وظیفه جوانان را برای روایتگری هنری سنگین‌تر می‌کند.

 در ادامه تدوین گر کتاب «زنان جبهه جنوبی» با اشاره به مضمون این کتاب عنوان می کند: این کتاب ٢٧ مصاحبه از خاطرات پشتیبانی و فعالیت زنان از رزمندگان دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند.

اسکندری با تاکید بر ثبت خاطرات پشتیبانان انقلاب و دفاع مقدس با زبان هنر می افزاید: گفت‌وگو و مصاحبه‌های موجود در این کتاب از سال ٩٧ تا ٩٩ با تلاش ۴ نفر صورت گرفت و مراحل پیش از چاپ آن تا ۵ ماه به طول انجامید.

 وی ضمن توصیه مخاطبان به مطالعه کتاب زنان جبهه جنوبی تصریح کرد: خواندن این کتاب می تواند انسان را به اقتدار انسانی برساند.

همچنین محقق و تدوینگر کتاب زنان جبهه جنوبی از چگونگی ایجاد بانک اطلاعاتی بانوان فعال در رختشورخانه، روند مصاحبه ‌ها، نحوه تدوین و .... را شرح داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها