یزد- مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از نصب کنتور هوشمند بر روی ۹۵ درصد از چاه های کشاورزی استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۳۷۲۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد مهدی جوادیان زاده در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مروست که به مناسبت هفته صرفه جویی و  در راستای رویداد آبی این شهرستان برگزار شد، گفت: نصب کنتور هوشمند و مدیریت هوشمند مصرف آب در شهرستان مروست به صورت پایلوت اجرا شد و کم کم به تمامی شهرستان های استان رسید.  

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با بیان اینکه در 7 سال گذشته تمهیدات لازم برای مدیریت مصرف و افت سفره های آب زیرزمینی انجام شده است، افزود: در یکی از دشت های شهرستان مروست به میزان یک متر و در دشت دیگر این شهرستان به میزان 60 سانتی متر افت آب وجود دارد. 

جوادیان زاده با اشاره به اینکه سیاست مدیریت مصرف در سراسر کشور یکسان است،  اظهار داشت: استان های مجاور به دلیل تعداد زیاد چاه ها مدیریت آن ها به کندی صورت می گیرد. به همین دلیل احتمال برداشت غیر اصولی و غیر مجاز از چاه های شهرستان های استان های همجوار اتفاق می افتد. 

رییس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با بیان اینکه موضوع برداشت غیر اصولی و غیر مجاز چاه های دشت هایی که در همسایگی شهرستانهای استان هستند در سطح ملی در حال پیگیری است،  گفت: جریان های آب های زیر زمینی از دشت های استان های مجاور به سمت دشت های استان یزد در جریان است و با برداشت غیر اصولی استان های همسایه و استان یزد سفره های آب زیرزمینی استان متحمل خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد. 

وی بیان کرد: کاهش ظرفیت چاه های افراد و افزودن آن به چاه های موقوفات و آستان قدس از لحاظ قانونی امکان پذیر نیست و این موضوع با رضایت و درخواست اشخاص جریان پیدا می کند. 

دانشور، فرماندار شهرستان مروست ضمن اشاره به سرما زدگی های پیاپی محصولات کشاورزان این شهرستان گفت: به دلیل آینده نگری مردم شهرستان بیش از 99 درصد چاه های کشاورزی این شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند. 

وی افزود: در سیل سال گذشته بیش از 6 میلیون متر مکعب آب در شهرستان مروست با کمک مردم ذخیره شد که اتفاق بزرگی بود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها