واکنش وزارت دفاع روسیه به ادعا‌های منتسب به فرمانده گروه واگنر

کرملين و وزارت دفاع روسيه اعلام کردند: هیچکدام از پیام‌ها و فریم‌های ویدئویی که به‌نام یوگنی پریگوژین در شبکه‌های اجتماعی توزیع شده، با واقعیت مطابقت ندارد و یک تحریک اطلاعاتی است.
کرملين و وزارت دفاع روسيه اعلام کردند: هیچکدام از پیام‌ها و فریم‌های ویدئویی که به‌نام یوگنی پریگوژین در شبکه‌های اجتماعی توزیع شده، با واقعیت مطابقت ندارد و یک تحریک اطلاعاتی است.
کد خبر: ۱۴۱۳۴۰۴

به گزارش­ جام جم آنلاین، از مسکو، وزارت دفاع روسیه و کاخ کرملین با صدور بیانیه‌های جداگانه، ادعای حمله ارتش روسیه به نیرو‌های گروه نظامی واگنر را بی‌پایه و اساس دانستند.

در پی انتشار ویدئو‌هایی منتسب به یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه نظامی واگنر مبنی بر حمله موشکی ارتش روسیه به مقر نیرو‌های واگنر، وزارت دفاع و کاخ کرملین با صدور بیانیه‌هایی جداگانه، با بی‌اساس دانستن این ادعا‌ها اعلام کردند: هیچکدام از پیام‌ها و فریم‌های ویدئویی که به‌نام یوگنی پریگوژین در شبکه‌های اجتماعی توزیع شده، با واقعیت مطابقت ندارد و یک تحریک اطلاعاتی است.

وزارت دفاع روسیه شامگاه جمعه با انتشار متنی در پایگاه اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد: تمام پیام‌ها و ویدئو‌هایی که به نام «یوگنی پریگوژین» فرمانده واگنر در شبکه‌های اجتماعی در مورد ادعای حمله وزارت دفاع روسیه به پایگاه‌های واگنر منتشر شده است با واقعیت مطابقت ندارد و یک تحریک اطلاعاتی است.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های مسلح فدراسیون روسیه به انجام ماموریت‌های رزمی در خط مقدم با نیرو‌های مسلح اوکراین در منطقه عملیات ویژه نظامی ادامه می‌دهند.

در همین حال دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز در گفتگو با رسانه‌های روسی تاکید کرد: ولادیمیر پوتین از وضعیت در خصوص پریگوژین آگاهی دارد و اقدامات لازم در حال انجام است.

در حالیکه مسکو شب آرامی را پشت سر می‌گذارد، برخی رسانه‌های غربی مدعی وقوع تیراندازی در مناطقی از پایتخت شدند.

برخی منابع خبری نیز با انتشار خبر‌هایی کذب از وضعیت امنیتی پایتخت روسیه از اجرای طرح «قلعه» در مسکو خبر می‌دهند.

طرح قلعه مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق امنیتی، مستلزم تجمع اضطراری پرسنل پلیس و آمادگی برای دفع حمله خارجی است.

مشاهدات میدانی خبرنگار صداوسیما در مسکو نشان می‌دهد، وضعیت شهر مسکو عادی است و اجرای طرح امنیتی موسوم به «قلعه» صحت ندارد./صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها