به گفته مسئولان، اعزام عملیات رفت ۸۹ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور سوم خرداد آغاز شد و روز گذشته یک تیر به اتمام رسید.
کد خبر: ۱۴۱۳۳۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، عملیات حج تمتع از سوم خردادماه ۱۴۰۲ آغاز شد و این بار هم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با برنامه‌ریزی هایی که انجام داد اقدام به جابه جایی حدود ۹۰ هزار زائر به سرزمین وحی اعزام کرد و این تعداد زائر برای اولین بار بود که از ایران به عربستان اعزام می شدند.

بر این اساس، اعزام عملیات رفت ۸۹ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور، از سوم خردادماه آغاز شد و روز گذشته یک تیر به اتمام رسید.

عملیات اعزام زائران با ۳۸۷ پرواز برنامه‌ریزی شده برای پروازهای رفت حجاج و ۳۸۷ پرواز جهت پروازهای برگشت، انجام خواهد شد.

حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: تعداد ۱۱ فروند هواپیما جهت انتقال زائران در نظر گرفته شده و معاونت‌های بازرگانی، مهندسی و تعمیرات و سایر قسمت‌ها با جدیت و همت‌حداکثری ناوگان عملیات حج را برای انجام بهترین و ایمن‌ترین خدمات برای انتقال حجاج را آماده کردند.

او ادامه داد: باید برای اعزام و جابه جایی این تعداد از زائران به ملت ایران تبریک گفت چرا که یک رکورد بسیار خوب در این بخش شکسته شد و جابه جایی این تعداد از زائران در کشور خود یک اقدام بسیار خوب بود که توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

براساس این گزارش امسال میانگین تاخیرات در پروازهای حج به حدود ۴۰ دقیقه رسیده و در روزهای اول یک تاخیر ۳ ساعته در فرودگاه ساری رخ داد که به سرعت تیم عملیات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آن را برطرف کردند.

یکی از پرتردد ترین فرودگاه های کشور مربوط به فرودگاه امام خمینی(ره) می شود که حدود ۳۰ درصد و اعزام زائران ۱۰ استان کشور از طریق این فرودگاه صورت گرفت.

در همین رابطه سعید چلندری سرپرست فرودگاه امام خمینی به باشگاه خبرنگاران گفت: امسال اعزام زائران از ۱۰ استان کشور از طریق فرودگاه امام انجام شد و با توجه به حجم بزرگی از زائران از طریق فرودگاه امام جابه‌جا شدند بنابراین تمهیدات بسیار ویژه ای برای آن در نظر گرفته شد.

او گفت: برای جلوگیری از ایجاد مشکل جهت زائران تمامی ساک و چمدان های زائران از ۴۸ ساعت قبل توسط کاروان ها از زائران تحویل گرفته و به مقصد زائران اعزام شد تا مشکلی ایجاد نشود.

چلندری گفت: ۲۷ هزار نفر در قالب ۱۱۶پرواز از ترمينال سلام به سرزمین وحی از جمله مدینه و جده اعزام شدند که طبق بررسی ها تمامی این پروازها بدون تاخیر بوده است.

گفتنی است: تاکنون ۴۷۱۰۶ زائر از طریق فرودگاه مدینه با ۲۲۳ پرواز و ۲۹۸۹۷ زائر از طریق فرودگاه جده با ۱۴۰ پرواز وارد عربستان شده اند و پرواز‌های زائران مدینه به جده در تاریخ یکم تیرماه پایان یافت.

۴۲۴۶۳ زائر اعزامی از مدینه منوره در قالب ۳۰۳ کاروان وارد مکه شده اند. تعداد زائران مدینه منوره تا پایان روز ۳۰ خرداد به ۴۶۴۳ زائر می‌رسد که به تدریج از این شهر خارج شده و پس از مُحرم شدن در مسجد شجره به زائران ایرانی در مکه ملحق خواهند شد.امسال ۸۷۵۵۰ زائر ایرانی برای حضور در مراسم حج با پرواز‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ایر به عربستان منتقل می‌شوند و از ۱۳ تیرماه نیز پرواز‌های بازگشت حجاج ایرانی آغاز خواهد شد.

پیش از این نیز حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با هدف رفاه هموطنان اهل تسنن، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در دو شهر چابهار و قشم نیز عملیات ویژه پروازی انجام گرفت که این اقدام برای اولین بار بود.

او ادامه داد: روز گذشته عملیات حج زائران به اتمام رسید و خوشبختانه در اعزام زائران خانه خدا هیچ مشکلی ایجاد نشد و برای اولین بار شاهد اعزام این تعداد از زائران به خانه خدا بودیم.

گفتنی است امسال عملیات رفت حجاج با توجه به توافقات صورت گرفته بین ایران و کشور عربستان با بهترین کیفیت و کم ترین میزان تاخیر صورت گرفت و امیدوار هستیم عملیات بازگشت حجاج که از ۱۳ تیر ماه آغاز خواهد شد همانند انجام عملیات رفت با کیفیت باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها