«جام‌جم» از صدر تا ذیل رویدادهای تیرانا و پاریس گزارش می‌دهد

فرجام نفاق

«وا... هرکس تیر به سمت این نظام انداخت آواره شد» این بخشی از وعده صادق سرداری است که امروز بعد از سه سال از شهادت او ما دوباره شاهد تحقق وعده حاج‌قاسم هستیم؛ درست در روز ۳۰ خرداد که تاریخ از آن به‌عنوان نقطه آغاز جنگ مسلحانه سازمان منافقین در سال ۶۰ علیه ایرانیان یاد می‌کند، اعضای کمپ سالخوردگان به اصطلاح مجاهد اما در حقیقت منافق برای چندمین بار آواره شدند و بعد از کشور عراق اینبار آلبانی آنها را قلع و قمع کرد.
کد خبر: ۱۴۱۳۱۹۴
نویسنده امین صبحی - دبیرگروه سیاسی

پلیس آلبانی با حمله به مقر منافقین در شهر دورس موسوم به اشرف ۳، بیش از ۷۰ تروریست عضو این سازمان را بازداشت کرد. همچنین در این درگیری‌ها ۳۶ نفر از اعضای این گروهک معاند مجروح شدند. وزارت کشور آلبانی اعلام کرد این عملیات براساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم بوده، چراکه مطابق توافق میان ما و سازمان در سال ۲۰۱۴، اعضای این سازمان صرفا به دلایل انساندوستانه در کشور ما پناهنده شده بودند اما با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده‌اند. حالا همه چیز علیه منافقین خلق است.

۳۰ خرداد شاهد دو اتفاق چشمگیر بودیم؛ یعنی در یک روز پلیس آلبانی به کمپ تیرانا یا همان اشرف ۳ حمله کرد که ظاهرا یکی از منافقین هم به هلاکت رسیده، در رویداد مهم دوم هم پلیس فرانسه مجوز برگزاری تجمع سالانه اعضای این سازمان در روز اول جولای را لغو کرده است؛ موضوعی که خیلی‌ها آن را به مکالمه تلفنی رئیسی و مکرون در روزهای گذشته مرتبط می‌دانند.

کمپ تیرانا خالی شد

چرا این اتفاق افتاد؟ کمپ تیرانا در منطقه مانز، در ۳۰کیلومتری تیرانا پایتخت آلبانی به کانون اقدامات تروریستی و سایبری تبدیل شده بود و دولت آلبانی از این موضوع ناراضی بود؛ حتی وزارت کشور آلبانی گفته مجاهدین خلق (منافقین) به توافق سال ۲۰۱۴ با این کشور درخصوص بهره‌برداری از این کمپ پایبند نبوده‌است. پلیس هم گفته این یورش با حکم دادگاه ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان یافته اتفاق افتاده‌است. اما در آن طرف ماجرا چه می‌گذرد؟ دبیرخانه شورای ملی منافقین به‌عنوان اپوزیسیون، تروریست اعلام کردند که «در جریان این یورش، پلیس با گاز اشک‌آور و فلفل به ساکنان اردوگاه حمله کرده و ۱۰۰ نفر مصدوم شدند و برخی در بیمارستان مادر ترزا در تیرانا بستری هستند، بسیاری از درها، کمدها و‌... را شکسته و برخی کامپیوترها را با خود بردند.» در این غائله منحصر به‌فرد شخصی به نام علی مستشاری یا عبدالوهاب فرجی‌نژاد هم به هلاکت رسیده هرچند وزارت کشور آلبانی گفته مرگ این فرد لزوما ارتباطی با عملیات پلیس نداشته است. این حرف می‌تواند موضوع تسویه‌حساب درون سازمانی را تقویت کند.

نگرانی پاریس از وحشی‌گری منافقین

اما در فرانسه چه گذشت؟ سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) از سال ۲۰۰۸ روز اول جولای یک تجمع بزرگ علیه جمهوری اسلامی برگزار می‌کند که مقر این تجمع در پاریس است اما پلیس فرانسه به چهار دلیل خطر حملات تروریستی، نگرانی امنیتی به‌خصوص برای حفظ جان شخصیت‌های خارجی شرکت‌کننده، احتمال درگیری بین گروه‌های اپوزیسیون و ظاهرا شرایط ژئوپلیتیکی مجوز برپایی این تظاهرات را لغو کرده‌است و حالا اپوزیسیون این شکست بزرگ را از چشم جمهوری اسلامی می‌بینند. کما این‌که در بخشی از بیانیه شورای ملی مقاومت (منافقین) مدعی شدند که کار به جایی رسیده است که غرب هم به این رژیم امتیاز می‌دهد!

خوار شدن منافقین

منافقین که در میانه بلوای سال ۱۴۰۱ با ایجاد گروه‌های فیک مانند جوانان محلات سعی می‌کردند فضای ایران را به سمت بحرانی کردن و مجاهدینی به معنای خشونت‌زدگی پیش ببرند و ادعا کنند جمهوری اسلامی دوام نمی‌آورد حالا اینچنین خوار و خفیف و درمانده شده‌اند. بعد از جنگ هیبریدی که با شعارهای پر‌زرق‌و‌برق از پاییز سال گذشته نظام جمهوری اسلامی را مظلومانه آماج حملات خود قرار داد تا ایران قوی را بزنند، خط و ربط و نوع عملیات و شعارهایی که در جریان به شهادت رساندن آرمان‌ها و عجمیان‌ها سر داده شد، آشکار کرد که منافقین چه خواب خامی برای ملت ایران دیده‌اند. درست است که ۴۲ سال قبل منافقین در اعلام جنگ همیشگی با مردم ایران بوده‌اند اما باز هم حضور مردمی و دیپلماسی عزتمندانه دولتمردان‌مان باعث شد این سازمان تروریستی که طی چند دهه گذشته با وارونه‌نمایی دین و خرده‌باور‌های مذهبی ــ التقاطی از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به مردم استفاده می‌کردند، پایگاه اصلی خود را در کشوری که مامن این تروریست‌ها بودند را از دست داده و آواره شوند.

نه آمریکا به سازمان منافقین

حتی آمریکا یکی از حامیان اصلی این گروهک تروریستی اعلام کرد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را نماینده مردم ایران نمی‌داند و یک مقام دولت جو بایدن از حمایت دولتش از دولت آلبانی برای تحقیق درباره اقدامات تروریستی و سایبری منافقین در تیرانا خبر داد. این موضوع نشان می‌دهد منافقین به‌دلیل ذات تروریستی خود، همواره خطری برای امنیت میزبان خود خواهند بود، به همین دلیل دولت عراق آنها را اخراج کرد و دولت‌های دیگر نیز از پذیرش آنها خودداری کردند. امیدواریم دولت آلبانی اشتباه خود در میزبانی از این فرقه تروریستی را جبران کند. در عین حال ️به نظر می‌رسد که تشدید فشار بر این سازمان تروریستی یکی از تعهدات اروپا به ایران برای کاهش سطح برنامه هسته‌ای باشد، هرچند بعید است غربی‌ها به‌طور کامل این گروهک تروریستی را از دست بدهند، چراکه به هرحال آنها را به‌زعم خود وزنه سنگینی در اپوزیسیون جمهوری اسلامی می‌دانند و فعلا به اقتضای زمان به سمت این تصمیم رفته‌اند.

استرداد منافقین به ایران

یک موضوع مهم در رابطه با اتفاقات اخیر آلبانی احتمال مسترد شدن آنهاست، چراکه بخش بزرگی از منافقین در کشور مرتکب جنایت شده‌اند و ۱۷‌هزار نفر را کشته‌اند و باید علیه این افراد جانی حکم صادر می‌شد. معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره بازگشت احتمالی افراد حاضر در گروهک تروریستی منافقین به کشور گفت: اقداماتی از طریق دستگاه‌های داخلی برای صدور حکم مقتضی علیه افرادی که مرتکب جنایت شده‌اند انجام شده است اما متولی این امر وزارت اطلاعات و قوه‌قضاییه هستند. ما نیز به‌عنوان معاونت حقوقی از رئیس‌جمهور تقاضا داشتیم و ایشان دستور دادند که وزارت اطلاعات کار را پیگیری کنند و ما باید علیه این افراد که در داخل کشور مرتکب جنایت شده‌اند حکم صادر کنیم. دهقان همچنین گفته این امر از طرف ما پیگیری شده اما متولی اصلی آن قوه قضاییه است که حکم علیه این افراد صادر کند و بعد از آن ما و وزارت خارجه برای شناسایی و اجرا با یکدیگر پیگیری کنیم، در این ۴۰ سال باید برای بازگشت افراد حاضر در گروه تروریستی منافقین به کشور کار‌هایی انجام می‌دادیم که متاسفانه غفلت شده درحالی که منافقین ۱۷‌هزار نفر از مردم ایران را کشته‌اند.

آینده اپوزیسیون

با نگاهی به اتفاقاتی که در چند سال اخیر در حوزه تعامل غرب با اپوزیسیون و جریان معاند صورت گرفته است پر بیراه نیست همان‌طور که منافقین به سرنوشت اینترنشنال دچار شدند وطن فروشانی که پس از ایجاد فتنه و دامن زدن به برخی آشوب‌ها از ایران به برخی کشورهای بیگانه پناهنده شدند به زودی به کشور استرداد شوند.

درگیری منافقین با سلطنت‌طلب‌ها بالا گرفت

بعد از این اتفاق درگیری بین سلطنت‌طلبان و منافقین حسابی بالا گرفت، فقط کافی است برای مرور این اتفاق چند اکانت حامی پهلوی را دنبال کنید، مثلا یکی از این افراد نزدیک به سلطنت‌طلبی در توییتر نوشت که «چند ساعت است ذهنم درگیر این مسأله شده، چطور به این ایرانیان مفلوکی که در بند یک فرقه متحجر اسیر مانده‌اند باید کمک کرد؟» همین موضوع کافی بود تا حامیان رجوی با رکیک‌ترین الفاظ این افراد را به باد انتقاد بگیرند. یکی از آنها در پاسخ به این اکانت حامی پهلوی نوشت «مفلوک شما(...) دربار هستید که ایران را چپاول کردید و در خارج علیه مردمش کار می‌کنید» یا یکی دیگر از حامیان رجوی برای این توییت نوشت که «‌مفلوک تو بی‌همه چیز هستی که به انسان‌های بزرگوار و شریفی که همه هستی خودشان را برای آزادی ایران فدا کردند میگی مفلوک‌! تو این‌قدر غرق خود‌خواهی و منافع خودت هستی که درکی از پرداخت بها برای آزادی نداری! مزدور صادراتی کثیف.» البته آبروریزی افتضاح و خنده‌دار وطن‌فروش‌ها در خارج که معمولا در دعوای منافقین و سلطنت‌طلب‌ها بروز و ظهور داشته جدید نیست و تجمعات سال گذشته اوج این تنش‌ها بود یا مثلا در تجمع چند پرچم بروکسل سلطنت‌طلب‌ها صحبت‌های اسماعیلیون را که گفته می‌شود با منافقین ارتباط دارد و فیلم‌هایی از بی‌اعتنایی وی به رضا پهلوی منتشر شد، قطع کردند و به او اجازه صحبت ندادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها