مسئول روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان

طرح اولیه ساماندهی گردشگری روستای زیارت گرگان تدوین شده است

مسئول روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان

صدور موافقت اصولی مجوز ساخت وساز و اجرای طرح گردشگری نیست

مسئول روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در پی درج خبری پیرامون صدور مجوز برای اجرای هتل بلندمرتبه در النگدره گرگان توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی ارائه داد
کد خبر: ۱۴۱۳۱۳۵
نویسنده شبیر دائمی

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مسعود زیارتی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بنا به تکلیف قانون موظف است تا درخواست هر فرد سرمایه گذار و یا شرکت سرمایه گذاری بخش خصوصی را برای ایجاد، اصلاح و یا تکمیل طرح و پروژه گردشگری در هرنقطه از استان را اخذ و بررسی کند و پس از سنجش اهلیت، توان سرمایه‌گذار و ارائه مدارک مثبتِ و معتبر در خصوص مالکیت عرصه، اقدام به صدور موافقت‌نامه اصولی و یا موافقت‌نامه اولیه نماید.
مسئول روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: متقاضی در مرحله ثبت درخواست می‌بایست اسناد مالکیت (در صورت خصوصی بودن)، گردش حساب مالی، کلیات طرح (پیش‌طرح) خود را که شامل نوع تأسیسات گردشگري موردتقاضا، درجه واحد، حجم سرمایه‌گذاری، نحوه تأمین سرمایه و برنامه زمان‌بندی اجراي طرح و... است را ارائه کند.
او اضافه کرد: در مرحله بعد این اداره‌کل پس از بررسی مدارک و مستندات، دریافت نظرات کارشناسان حقوقی میراث‌فرهنگی و بازدید از محل اجرای طرح، کمیته فنی را به‌منظور بررسی فنی تشخیص ماهیت طرح‌های گردشگري و لزوم ایجاد آن در مکان پیشنهادي و تطبیق آن با ضوابط طرح‌های بالادست بر اساس ماده 3 آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگري در حوزه کارشناسی تشکیل و درنهایت در صورت تائید، موافقت‌نامه اصولی به متقاضی ارائه میشود.
زیارتی تاکید کرد: صدور موافقت نامه اصولی، صدور مجوز ساخت وساز و اجرای طرح گردشگری نیست بلکه پس از صدور موافقت‌نامه، استعلامات 17گانه از دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای طرح درخواست می‌شود.
او تصریح کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تنها دستگاه تصمیم گیر برای اجرای طرح‌های گردشگری نیست و این امر فرا بخشی و بین دستگاهی است و هر یک از دستگاه‌های متولی می‌توانند بر اساس قوانین موجود با احداث و اجرای طرح موافقت و یا مخالفت کنند.
مسئول روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان عنوان کرد: علاوه بر این پس از دریافت نظر مساعد دستگاه‌های اجرایی، طرح در کمیسیون زیربنایی استان مطرح خواهد شد و پس از تائید این مقام با توجه به اجرای این طرح در منطقه پارک جنگلی، بررسی طرح در شورای عالی معماری مطرح و با توجه به ضوابط، این طرح رد یا تائید خواهد شد.
او بیان کرد: در صورت تائید این طرح، متقاضی می‌بایست اقدام به دریافت پروانه ساختمانی کرده و پس‌ازآن نیز مجوز ایجاد را از حوزه گردشگری اخذ نماید.
مسئول روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: طرح گردشگری مذکور که در منطقه نمونه گردشگری النگدره شهرستان گرگان واقع‌شده از سال 1386 پروانه بهره برداری از این اداره کل تحت عنوان سفره‌خانه سنتی صاحبدل دریافت نموده و مشغول ارایه خدمات بوده است و در سال گذشته در قالب شرکت گردشگران گلستان به‌عنوان بهره‌بردار این پروژه درخواست خود را برای توسعه واحد به این اداره‌کل ارائه کرد و پس از رفع مواردی قانونی در اجرای طرح، و بررسی اولیه توسط این اداره‌کل موافقت‌نامه اصولی و اولیه برای آن صادر شد.
او اضافه کرد: طرح پیش‌بینی‌شده برای توسعه این واحد گردشگری اجرای هتل است که در طرح اولیه 2741 مترمربع مساحت، 15000 مترمربع زیربنا، پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 90 نفر تعریف‌شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها