دو قاتل محکوم به قصاص برای جمع‌کردن دیه میلیاردی و نجات از مرگ، نقشه کلاهبرداری از زندان را طراحی و اجرا کردند.
دو قاتل محکوم به قصاص برای جمع‌کردن دیه میلیاردی و نجات از مرگ، نقشه کلاهبرداری از زندان را طراحی و اجرا کردند.
کد خبر: ۱۴۱۳۰۸۵

به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل پاییز سال گذشته خلبانی با حضور در پلیس آگاهی تهران با طرح شکایتی گفت: چند روز قبل فردی تلفنی به من زنگ زد و مدعی بود که در قرعه‌کشی یک برنامه رادیویی برنده شدم. صدای شادی افرادی را برایم پخش کرد و به نظر می‌رسید از یک استودیوی رادیویی زنگ می‌زند‌. مرا به مقابل دستگاه خودپرداز کشاند تا جایزه نقدی‌ام را واریز کند. با خواست او زبان دستگاه را به انگلیسی تغییر دادم، هر کاری گفت انجام دادم اما بعد پیامکی از بانک به دستم رسید که فهمیدم ۳۰ میلیون تومان از حسابم سرقت شده است.
پرونده قضایی در دادسرای جرایم رایانه‌ای تهران تشکیل شد و افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی تهران شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. بیشتر شاکیان پزشک، خلبان، مهندس و افراد پولدار بودند که مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند. معلوم شد پول‌ها ابتدا به حساب افراد معتاد که کارت‌های‌شان اجاره‌ای بوده واریزشده و بعد به حساب دو مرد در یکی از زندان‌های کرج منتقل شده است. سرانجام رد دو قاتل در زندان به دست آمد اما وقتی سراغ‌شان رفتند پی بردند یکی از آنها چند ماه پیش قصاص شده است. مرد زندانی در تحقیقات گفت: پنج سال قبل در جریان درگیری خیابانی با چاقو مردی را به قتل رساندم، زندانی شده و محکوم به قصاص شدم. به‌سختی و به شرط پرداخت دیه رضایت گرفتم اما جمع کردن این پول راحت نبود‌. هم‌سلولی من نیز برای رهایی از قصاص نیاز به پرداخت دیه داشت‌. تصمیم گرفتیم با کلاهبرداری تلفنی پول دیه را جور کنیم و از زندان آزاد شویم. افراد پولدار و آنهایی که شغل‌های مهمی داشتند را از روی کد تلفن‌های یک و دوشناسایی می‌کردیم، بعد با راه انداختن یک برنامه رادیویی قلابی با آنها تماس گرفته و وانمود می‌کردیم که کمک هزینه سفر به عتبات برنده شده‌اند‌. با این ترفند افراد پولدار را به مقابل دستگاه خودپرداز کشانده و حساب‌شان را خالی می‌کردیم. چند ماه قبل همدستم فهمید خانواده مقتول دیه نمی‌خواهند و پول میلیاردی که جور کرده فایده ندارد‌. خانواده مقتول حکم را اجرا کردند و این پول به دردش نخورد.
متهم در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات برای رازگشایی از دیگر ابعاد پرونده و شناسایی دیگر همدستان احتمالی آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها