شاگردان عنایتی پس از شکست اردن در ضربات پنالتی به مرحله نهایی صعود کردند و در این مرحله با عراق دیدار خواهند کرد.
کد خبر: ۱۴۱۲۹۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، به گزارش جام جم آنلاین، رقابت‌ های قهرمانی زیر 23 سال غرب آسیا به میزبانی کشور عراق در جریان است؛ مسابقاتی که برای چهارمین‌ بار در حال برگزاری است و تیم امید ایران به عنوان تیم میهمان برای دومین‌ بار در این رقابت‌ ها حضور پیدا کرده است. این مسابقات با حضور 9 تیم و در 3 گروه قرعه‌ کشی شد که تیم امید ایران در گروه دوم با تیم‌ های فلسطین و سوریه هم گروه شد.

تیم امید ایران در اولین مسابقه خود به مصاف سوریه رفت و در گام نخست موفق شد با نتیجه سه بر یک از سد سوریه عبور کند. در دومین دیدار شاگردان عنایتی با فلسطین به رقابت پرداختند و در این بازی تا آستانه شکست هم پیش رفتند اما در دقایق پایانی آریا برزگر با به ثمر رساندن یک گل، کار را به تساوی کشاند و به این ترتیب امیدهای ایران به عنوان سرگروه به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

در مرحله نیمه نهایی با بهترین تیم دوم، اردن به رقابت پرداختند که دو تیم درجریان 90 دقیقه موفق به گلزنی نشدند و کار را به ضربات پنالتی کشاندند. سنگربان تیم ملی با عملکرد فوق العاده خود درون دروازه موفق شد دو پنالتی اردنی ها را مهار کند و به این ترتیب ایران با نتیجه 4 بر 23 در ضربات پنالتی به پیروزی رسید و راهی مرحله فینال شد.

در دومین مسابقه دیدار نیمه نهایی نیز تیم های امید عمان و عراق به دیدار هم رفتند؛ که در پایان تیم عراق توانست با برتری یک بر صفر برابر عمان، به فینال صعود کند و حریف امید های کشورمان در مرحله فینال شود.

رضا عنایتی، سرمربی تیم ملی امید که به همراه تیمش به فینال این رقابت‌ ها راه پیدا کرده با وجود این‌ که از نحوه آماده سازی بازیکنانش راضی نیست اما تنها به موفقیت در این رقابت‌ ها فکر می‌ کند. او پس از صعود به فینال عنوان کرد: «بایستی فقط به فینال فکر کنیم. برای ما فرقی ندارد که حریف عراق باشد یا عمان. ما برای موفقیت تلاش می کنیم.»

اولین دوره مسابقات غرب آسیا در سال ۲۰۰۰ با شرکت تیم های ایران، سوریه، اردن، عراق، فلسطین و لبنان و دو تیم مهمان قزاقستان و قرقیزستان برگزار شد. گفتنی است که تیم ملی ایران با 4 دوره قهرمانی، پرافتخار ترین تیم این رقابت ها به شمار می آید و عراق، کویت، سوریه، اردن، قطر و بحرین هر کدام یک قهرمانی در کارنامه خود به ثبت رسانده اند.

تیم بزرگسالان ایران در آخرین دوره حضورش در سال 2012 به سرمربیگری کیروش عملکرد خوبی نداشت و در مرحله گروهی این رقابت ها حذف شد.

رقابت های غرب آسیای زیر 23 سه دوره در سال های 2015، 2021 و 2022 برگزار شده است و این چهارمین دوره این رقابت ها می باشد. تیم ملی امید ایران در سال 2015 موفق شد عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را بدست آورد. و حالا پس از 8 سال شاگردان عنایتی به دنبال تکرار قهرمانی خود هستند. بعد از تشکیل فدراسیون آسیای مرکزی، ایران از این منطقه جدا شد و از سال ۲۰۱۵ به این سمت در مسابقات غرب اسیا شرکت ندارد و امسال هم به عنوان مهمان در این رقابت ها حضور یافت.

در واقع هدف اصلی تیم ملی امید ایران از شرکت در این رقابت ها کسب آمادگی برای حضور در بازی های آسیایی و سپس مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس است تا به رویای 50 ساله خود جامه عمل بپوشاند.

تیم ملی ایران امشب از ساعت 20:30 در ورزشگاه المدینه بغداد به مصاف تیم عراق که میزبان این دور از مسابقات است، می رود.

گفتنی است تیم های ایران و عراق سال گذشته در دو دیدار دوستانه به مصاف هم رفتند که در بازی اول ایران یک بر صفر از سد عراق گذشت و در بازی دوم امید ایران سه بر یک مغلوب عراقی ها شد.

حال باید دید شاگردان عنایتی می توانند پس از 8 سال برای بار دوم قهرمان مسابقات غرب آسیا شوند یا خیر؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها