معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان خبر داد:

ثبت 1805 درخواست اعاده دادرسی در استان کرمان

معاون مالی،پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان کرمان خبر داد:

بیش از 22 هزارمترمربع فضای اداری قضایی دراستان کرمان احداث می شود

معاون مالی،پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه در سال های اخیر و با توجه به توسعه تشکیلات قضایی در دادگستری استان کرمان و نیز افزایش منابع انسانی و از سویی وسعت زیاد استان کرمان،توسعه فضای اداری و فیزیکی همواره یکی از اولویت های اصلی مدیران بوده است،گفت:در سال های اخیر 33 هزار و 754 مترمربع فضای اداری به بهره برداری رسیده و 22 هزار و 770 مترمربع فضای اداری نیز در دست احداث می باشد.
کد خبر: ۱۴۱۲۸۹۲

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛محمدحسین زاده کافی،در تشریح این خبرافزود:علاوه برپروژه های درحال احداث،ساختمان ستادی و شعب دادگاه های تجدیدنظر دادگستری استان کرمان با زیربنای 20 هزار مترمربع تصویب شده و زمین ساختمان مذکور با متراژ 25 هزار مترمربع مشخص گردیده که ان شااله به زودی عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه درسال های اخیر مجتمع های مدرن و متعدد قضایی از محل منابع ملی و استانی درحوزه های قضایی احداث و به بهره برداری رسیده است،عنوان کرد:مجتمع قضایی شهید باهنر ویژه رسیدگی به جرائم امنیتی و مواد مخدر،مجتمع قضایی شهید قدوسی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی،مجتمع قضائی شوراهای حل اختلاف شهید فولادی،ساختمان ستادی شوراهای حل اختلاف شهید توکلی،دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بافت،ساختمان آموزش شهرستان بافت،توسعه ساختمان دادگستری شهرستان بردسیر، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از جمله این موارد است.
 
معاون مالی،پشتیبانی وعمرانی دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد:دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهربابک،دادگستری شهرستان قلعه گنج،دادگستری شهرستان ارزوئیه،دادگستری شهرستانرابر،دادگستری شهرستان ریگان،دادگستری شهرستان فهرج،دادگستری شهرستان انار،دادگستری شهرستان نرماشیر، دادگستری شهرستان رودبارجنوب،دادگاه عمومی بخش کشکوئیه،دادگاه عمومی بخش ساردوئیه،دادگاه عمومی بخش فردوس،دادگاه عمومی بخش جازموریان و تعدادی شعب شورای حل اختلاف نیز درسال های اخیر احداث شده و به بهره برداری رسیده  است.
 
زاده کافی،بیان کرد:علاوه برتوسعه فضاهای اداری،احداث نمازخانه دادگستری مرکز استان،آسایشگاه پرسنل وظیفه،مهمانسرای دادگستری شهرستان جیرفت،مهمانسرای دادگستری شهرستان بافت،احداث منازل سازمانی درحوزه های قضایی کرمان،جیرفت،ریگان،فاریاب،ساردوئیه،فهرج،جازموریان،اسماعیلیه،کشکوئیه و چندین پروژه دیگراز اقدامات انجام شده،بوده است.

وی یادآورشد:با وجود افزایش قریب به دو برابری تعدادکارکنان دادگستری استان کرمان درسال های اخیر،سرانه متراژ فضاهای اداری دادگستری استان کرمان به تعداد کارکنان از 56 مترمربع  به 61 مترمربع افزایش یافته است.
 
معاون دادگستری کل استان کرمان یادآورشد:ساختمان دادسراهای عمومی و انقلاب شهرستان های رفسنجان،عنبرآباد و بم،مجمتع قضایی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهر کرمان،دادگستری شهرستان فاریاب،دادگاه عمومی بخش اسماعیلیه،دادگستری شهرستان زرند،مجتمع شوراهای حل اختلاف شهرستان رفسنجان،دادگاه عمومی بخش راین،پارکینگ طبقاتی دادگستری استان کرمان وبایگانی راکد دادگستری استان در دست احداث و بین5 تا 95درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

زاده کافی،عنوان کرد:درحال حاضر زیربنای فضای اداری دادگستری استان کرمان بیش از 102 مترمربع می باشد،که امید است با تکمیل پروژه های نیمه تمام به بیش از120 هزار مترمربع افزایش یابد.
 
وی با اشاره به اینکه دادگستری استان کرمان دارای 35 حوزه قضایی مصوب،32حوزه قضایی فعال می باشدو از این تعداد 16حوزه قضایی شهرستان و 16حوزه قضایی بخش می باشد،عنوان کرد:در حال حاضر 12پروژه با زیربنای بیش از 22 هزار مترمربع در حال احداث می باشدو در صورت تکمیل پروژهای جدید و احداث ساختمان مرکزی دادگستری استان کرمان،امیدواریم طی سال های آینده دادگستری استان مشکلی از لحاظ فضای اداری نداشته باشد.

زاده کافی،یادآور شد:واگذاری۵۹۴ ‌واحد مسکونی از طریق تعاونی های مسکن دادگستری استان یکی از مهمترین اقداماتی است که طی سال های اخیر در راستای بهبود وضعیت معیشت همکاران قضایی و اداری انجام شده که بحمدالله رضایت مندی این قشر پرتلاش را نیز در پی داشته است.

وی ضمن اشاره به این مطلب که راه اندازی صندوق تعاون همکاران با هدف اعطای تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان ازدیگر گام های برداشته شده درمسیر خدمت رسانی به همکاران قضایی و اداری شاغل و بازنشسته بوده است،گفت:در حال حاضر یک هزار و 710نفر در این صندوق عضویت داشته و از مزایای آن استفاده می کنند.

زاده کافی اضافه کرد:در حوزه اقدامات حمایتی نیز طرح احسان با هدف کمک به خانواده همکار متوفی با مشارکت کارکنان دادگستری استان طراحی گردیده است که در راستای این طرح،درصورت فوت احدی ازهمکاران عضو این طرح؛از حقوق سایر اعضاء مبلغی کسر و به حساب افرادی که در فرم درخواست توسط همکار متوفی قید گردیده اند،واریز می گردد.در حال حاضر 821 نفر از همکاران محترم قضائی و اداری شاغل و بازنشسته در  طرح احسان عضویت دارند.

وی عنوان کرد:در ادامه نگاه وظیفه محور برای توسعه وضعیت رفاه و معیشت کارکنان قضایی و اداری مجموعه قضایی استان کرمان،سامانه رفاه دادگستری استان نیز به منظور ارائه بهتر خدمات به همکاران راه اندازی گردیده که با استفاده از این سامانه امکان جمع آوری درخواست ها  و پالایش اطلاعات همکاران با توجه به تعداد حوزه های قضایی،تعداد کارکنان،پراکندگی حوزه های قضایی و وسعت استان درکوتاه ترین زمان ممکن فراهم گردیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها